29 Nisan 2013 Pazartesi

Kakaolu Granita



Sıcaklardan kavrulmaya az kalmışken hem ferahlatıcı hem de neredeyse kalorisiz bir tarif paylaşmak istedim. Bol çikolatalı bir dondurmanın yerini tabi ki tutmaz ama eğer yediklerinize dikkat ettiğiniz bir dönemdeyseniz iyi gelebilir.

Kakaoyu mümkün olduğu kadar yağsız tercih ederseniz ve şeker yerine alternatiflerini kullanırsanız çok daha hafifler. Çikolatalı dondurmanın kalorisini düşündüğünüzde bu hem çok hafif hem de evet bir çikolatalı dondurma kadar doygun ve lezzetli olmasa da inanın tadı oldukça lezzetli. Diyet dondumalardan da daha az kalorili.


Granita yazdım çünkü ne yazacağımı bilemedim açıkçası :) ama granita gibi hazırlamadım. Buzu ve diğer malzemeleri blendırda çektim ve hazırlamam 3 dakikayı geçmedi.

Bence tatlı ve dondurma krizlerini bastıracak türden ve serin bir alternatif oldu. İçeriği de zenginleştirilebilir üstelik. Bir dahaki sefere blendırda muzu da çekeceğim, hem daha kıvamlı hem lezzetli olur.

KAKAOLU GRANİTA (KAKAOLU HAFİF SORBE)

Malzemeler
  • her kup için 1 tatlı kaşığı yağsız veya az yağlı kakao
  • her kup  için 5-6 buz küpü
  • her kup için 1 yemek kaşığı süt
  • damak tadınıza göre toz şeker, bal veya  toz tatlandırıcı
Hazırlanışı

Bütün malzemeleri blendır veya rondoda istediğiniz kıvama gelene kadar çekin ve dondurma kuplarına veya bardaklara dökün. Dilerseniz üzerini krema, muz veya çikolata parçaları ile süsleyebilirsiniz.


tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...