9 Nisan 2013 Salı

Parmesan Peynirli Roka Salatası


Bilmiyorum parmesana başka hangi ot böyle yakışıyor. Fesleğen? O mozarellaya. Gouda benim için kırmızı üzümle bağdaşık. Aklınıza ne geliyor, beyaz peynir? Kekik. Mascarpone veya labne bence frenk soğanıyla güzel. Dil peyniri-tere... Gittiği yere kadar götürebilirm böyle, o yüzden kısa keseyim. Bu salatanın güzelliği ne bulduysak koyduk bir salata olmayışında. Roka, domates, parmesan, balzamik sirke, sızma zeytinyağı, belki biraz nar ekşisi. O kadar. Özellikle balığa çok yakışıyor (okuyorsa burdan Ceylan'a selam ediyorum:)) bir de ben makarna ve margarita pizzanın yanında çok seviyorum.

                          Parmesan Peynirli Roka Salatası


  • Roka
  • Cherry domates
  • Parmesan rendesi veya incecik parmesan dilimleri
  • 1 tatlı kaşığı zeytinyağı
  • 1 çay kaşığı balzamik sirke


Parmesanları rendeleyin.
Roka ve domatesleri yıkayıp domatesleri ortadan ikiye bölün, rokalardan 5-6 yaprak ayırıp rokaları yaklaşıp 1 cm kalınlığında doğrayın.
Ayırdığınız rokaları kasenin içine serin ve üzerine kıyılmış rokaları ve domatesi ekleyin.
Zeytinyağı ve balzamik sirkeyi dökün ve parmesanları serpin.

Bittii.

tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...