8 Nisan 2013 Pazartesi

Portakallı Susamlı Tavuk



İlk Çin yemeği denememi lise 1'de tatlı ekşi soslu tavuk ile gerçekleştirmiştim. Tarifi aynen uygulayıp aslında gayet başarılı bir sonuç elde etsem de kimsenin damak tadına hitap etmediğinden kuzenime para karşılığı yedirmiştim zorla. Bence güzeldi gayet, o günden beridir de en sevdiğim yemeklerin başında gelir zaten ama daha sonra uzunca bir süre, yani bu seneye kadar hep dışarıdan tükettim, hiç kendim yapmamıştım. Bu yıl denemeye karar verdim ve 2-3 kez de yaptım.

Uzak Doğu mutfağındaki diğer sevdiğim yemeklerden biri de portakal soslu tavuk. Bunu hiç evde denememiştim, bugün şansımı deneyeyim dedim ve açıkçası çin restoranlarında çıkarılandan daha hoşuma gitti diyebilirim. Tarifi buradan aldım ve aynısını uyguladım ama sevmediğim için kırmızı biber ve olmadığı için pirinç sirkesi kullanmadım, yine de çok iyiydi. Erişteler de dışarıdan.

Bu seferkinde fotoğraf çekmedim, çünkü sonucun neye benzeyeceğinden emin olamadım ama bir dahaki sefere çekip, aşamalı olarak türkçe tarifi de koyacağım. Zaten tarifi aldığım site de çok güzel anlatılmış.

tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...