18 Nisan 2013 Perşembe

Ev Yapımı Çikolatalı Trüfler (Truffles)



Çikolatanın her türlüsünü severim. Beyaz, sütlü, bitter, bitter ötesi; yoğurtlu, portakallı, biberli... Sadece mümkünse fındıklı olmasın. Fındıklı çikolatayı ekmeğin üstüne sürülebilir kıvamdaysa seviyorum. Bu trüfler de dün gece pralin almak için çıkmaya üşenmemle çıktı ortaya. Akşam trafiğinde Baylan Pastanesi'nin güzel pralinleri için bile çekemem Bebek trafiğini. Gerçi pastaneye gitsem muhtemelen çok daha kısa sürerdi çikolatalara kavuşmak ama üşendim işte. Böylece trüf de yapmış oldum hem iyi oldu çünkü zaten piyasakilerin hemen hepsi aynı. Neredeyse bütün çikolatalar fındık veya badem dolgulu. Vakko, Godiva, Divan da bunlara dahil.

Daha önce hiç trüf yapmadığım için, içinde krema, süt ve tereyağ olması ve ganaj gibi hazırlanması dışında tarifi ve yapılışı hakkında çok bilgim yoktu. Bu yüzden de bir kaç yabancı site ve Cafe Fernando'ya baktım önce. Zaten tarifler hemen hemen aynıydı ama ben aromalı yapacağım için epey bir okudum ve istediğim gibi bir şey bulamadım. Bu yüzden temel trüf tarifinden yola çıkarak kendim bir şeyler yaptım ve sonuç başarılı, korkmadan deneyebilirsiniz yani :) İçerik ise bence hayal gücünüze kalmış. 

Ben dün zencefilli sütlü çikolatalı, limonlu beyaz çikolatalı, çilekli beyaz çikolatalı, portakallı bitter, baharatlı bitter, bademli sütlü çikolatalı yaptım çünkü evde bunlar vardı. Bundan sonraki denemeler içinse limon-nane, çilek-fesleğen, kayısı, antep fıstığı da aklımda. 

Trüfleri hazırlarken dikkat etmeniz gereken bir önemli husus var:
Sabırlı olun. Ganajları oda ısısında soğutun. Biraz uzun sürüyor ama daha kadifemsi bir dokuya sahip oluyormuş. (Eğer Cafe Fernando'dan okumasaydın ben soğutma işlemini kesin dolapta yapardım hemen olsunlar diye ama Cenk Sönmezsoy öyle yazdıysa bir bildiği vardır dedim ve oda ısısında beklettim.)

Kaplama işine gelince, o da size kalmış. Ben çikolata veya kakao ile kaplamayacaksam kaplamasam daha iyi olur diye düşündüğüm için renkli granüller, hindistancevizi, fındık-fıstık kırığını tercih etmedim. Siz seviyorsanız böyle şeyler de kullanabilirsiniz.

Öncelikle temel ihtiyaçlarınız krema ve çikolata olacak. Krema ağırlığının 2 katından fazla çikolata kullanacağız. Aslında aynen tart veya pasta kreması için hazırladığımız ganajın daha fazla çikolatalısını hazırlayacağız.


Ben önce sade ganajlar hazırlayıp sonra onları bölüp, ayrı kaplarda aromalandırarak yaptım. 

Çok fazla yapmayacaksanız siz de öyle yapın.

Sade Trüf
Her ölçüden(100 gr çikolata+2.5 yemek kaşığı krema) topların büyüklüğüne göre yaklaşık 6-9 trüf çıkıyor. 

Sütlü Çikolatalı                      Beyaz Çikolatalı                      Bitter Çikolatalı

100 gr sütlü çikolata               100 gr beyaz çikolata                100 gr %70 kakaolu bitter çikolata
2.5 yemek kaşığı sıvı krema    2.5 yemek kaşığı sıvı krema       3 yemek kaşığı sıvı krema
1 tatlı kaşığı tereyağ               1 tatlı kaşığı tereyağ                  1 tatlı kaşığı tereyağ


Sadece bitterde çok az daha fazla krema gerekebilir, kakao oranı arttığı için. O da zaten yarım yemek kaşığı kadar :)


Hazırlanışı:

  1. Hangi çikolata ile yapacaksanız o çikolataları mümkün olduğunca küçük parçalara ayırın ve benmari usulü eritin. Krema az olduğu için içinde erimesi ve karışması kolaylaşır. 
  2. Kremayı ayrı bir kapta kaynatmadan iyice ısıtın ve içine tereyağını ekleyip biraz karıştırdıktan sonra erittiğiniz çikolataların içine döküp pürüzsüz bir yapı elde edene kadar karıştırın. 
  3. Sade kullanacaksanız ganajı geniş bir tabağa alıp, üzerini streç filmle kaplayın ve oda ısısında 1 saat katılaşmasını bekleyin. Katılaşan ve şekil alabilecek kıvama gelen ganajı bir kaşık yardımıyla alıp, avucunuzda yuvarlayın ve kaplayacağınız malmeye batırıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.

tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...