9 Nisan 2013 Salı

Pazı Kavurma


Annem görse böyle sağlıklı beslenmeye başladığımı yemin ediyorum kadın ağlar sevinçten. Çok sağlıksız beslendiğimin ben de farkındayım aslında ve bunun sebebi üşenmem. Pasta yapmaya ne kadar hevesliysem yemeğe de o kadar üşeniyorum. Çünkü tek başıma yemek yemeyi çok sevmiyorum ben. O kadar uğraşacağım, pişireceğim ve tek yiyeceğim. Birisi varsa yapıyorum genelde yemek eğer canım bir şeyi çok istemediyse. Kahvaltı da aynı şekilde benim için, tek başıma bi zevki kalmıyor o yüzden geçiştiriyorum yalnızken. Son zamanlarda şanslıyım 1 aydır annem benimle kalıyor, bu konuda sıkıntım yok ama o varken de kendisi yapıyor zaten yemekleri. 

İşin kötüsü dışardan söylerken de çok seçiciyim, öyle burger, pizza falan sevmediğim için zorlanıyorum karar verirken ve sonuç olarak çin yemeği yiyip film izlerken buluyorum kendimi çoğunlukla. Ama kararlıyım, madem tatlıdan kısmıyorum yemeğimi sağlıklı yiyeceğim. Hem sebze de çok seviyorum. Pırasa bile, valla bak. Sadece nasıl piştiği önemli benim için. Ispanak, pazı gibi sebzeler yumurtalı falan olunca dönüp bakmam bile. Sebze dediğin zeytinyağlı olur. Bir de fırında beşamel soslu karnabahara bayılırım. Onun da tarifini ekleyeceğim yakında, bir yapmama bakıyor. 

Bugünkü mönümüzde ise pazı kavurma, roka salatası ve ev yapımı yoğurt var. Zaten kremalı bir yemek yemiyorsam yanında yoğurt olmazsa anlamı olmuyor benim için o yemeğin. En kötü ayran... Salata da madem sağlıklı yiyorum, salata da yemeliyim mantığından çıktı ortaya. Aslında gerçekten sebze yemeklerini, salatayı çok severim ama dediğim gibi yalnız yeme meselesi bir yerden sonra beni sıkıyor, ancak arkadaşlarım geldiğinde güzel yemekler yapıyorum.

                       
Yemeğe geçersek, pazıyı ıspanaktan daha çok severim. Ispanağın damağımda bıraktığı garip hissi de bırakmıyor hem ama bu da semizotu gibi görüntüde fazla olsa da pişince azıcık kalıyor. O yüzden kişi sayısını göze alarak yapın tarifi. Benim aldığım demet en büyüklerden biriydi ama ancak 2 yemek tabağını dolduracak kadar çıktı. 


Domates, zencefil, salça, nar ekşisi ve taze soğan eklemeseniz de olur ama inanın böyle çok daha güzel oluyor. Varsa elinizin altında ekleyin gitsin. Yanına yoğurt kesinlikle çok yakışıyor. Seviyorsanız süzme yoğurt yoksa normal yoğurttan bir kase alıp, üzerine 1 kaşık zeytinyağı dökün ve nanenin en seksi yapraklarıyla de süsleyin. 

Pazı Kavurma
2 kişilik


Malzemeler
  • 1 demet pazı
  • 1 orta boy havuç
  • 1 yeşil biber
  • 1 kırmızı biber
  • 1 orta boy soğan + severseniz taze soğan
  • 1 küçük domates
  • 1 çay kaşığı domates salçası
  • yarım çay kaşığı taze zencefil rendesi
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı %100 nar ekşisi 
  • karabiber, tuz, 

Hazırlanışı

 1.   Pazı hariç tüm sebzeleri küçük küpler halinde doğrayın. Pazıları yıkayıp, köklerinden     temizleyin ve doğrayıp üzerine 1 yemek kaşığı nar ekşisini dökün.

                         

                         


 2.  Derin bir tavaya veya tencereye 3 kaşık zeytinyağını koyup, kuru soğanı ve kullanacaksanız   taze soğanın köklere yakın kısımlarını kısık ateşte 10 dakika kadar kavurun. Daha sonra havuç, zencefili ekleyin ve havuçlar biraz yumuşayınca biberleri ekleyip 10 dakika daha sebzeler yumuşayana kadar pişirin.
3.   1 tane havucun tadına bakıp, eğer hala sert değilse pazıları ekleyin ve 1-2 kez alt üst ederek karıştırın. 2-3 dakika sonra domates, salça, tuz ve karabiberi ekleyin ve kısık ateşte 10 dakika kadar pazıların sertliği gidene kadar pişirin. 

Eğer sebzeleri daha diri seviyorsanız, soğanı iyice öldürmeden kırmızı biber hariç diğer sebzeleri ekleyin ve pişirin. Pazılardan hemen önce kırmızı biberi, pazıyla beraber de yeşil soğanı ekleyin ve 5-6 dakika kadar orta ateşte pazılar iyice yumuşamadan almaya özen göstererek pişirin. (Ben daha yemeksi olsun diye pişirdim biraz :))




tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...