18 Nisan 2013 Perşembe

Beyaz Çikolatalı Limonlu Trüf (Truffles)



Bence beyaz çikolata ve limon birbirine çok yakışıyor. Eminim lime ile de çok güzel olur. Bir dahaki sefere beyaz çikolatalı lime ve taze naneli trüf deneyeceğim. Trüf tarifini daha önce vermiştim o yüzden linkini ekledim. 

İsterseniz trüfleri kaplamayı başka türlü de yapabilirsiniz. Hindistancevizi, granül şekerler, toz şeker sevdiğiniz her şey olur. Ben limon tadını öldürmesin diye çikolata tercih ettim ve beyaz çikolatalı limonlu trüf tarifinde de onu verdim.

Limonlu Beyaz Çikolatalı Trüf
6-9 adet

Malzemeler:

Hazırlanışı:

1 ölçü beyaz çikolatalı trüf ganajına 1 yemek kaşığı limon kabuğu ekleyin ve iyice karıştırın. Daha sonra geniş bir kaba alıp üzerini streç filmle kapayın. 1 saat oda sıcaklığında katılaştırdıktan sonra şekillendirilecek kıvama gelmiş olması gerekli. Bir kaşık yardımı ile cevizden küçük parçalar koparın ve kısa süre elinizde yuvarlayıp şekil verin. (Bu aşamayı çok uzatırsanız erir) Şekil verdiğiniz trüfleri yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.

Tercihen sütlü çikolatayı (bitterle de çok güzel oluyor) benmari usulü eritin. Erimiş çikolataya trüfleri batırıp çıkarın veya bir kaşık yardımı ile çikolatayla kaplayıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye tekrar dizin.

tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...