24 Nisan 2013 Çarşamba

Gökkuşağı Kek (Rainbow Layer Cake)



Daha önceki cupcake denememden çok daha iyi olduğunu söyleyebilirim hem lezzet hem görüntü açısından ama gökkuşağı pasta yapmak cupcake yapmaktan daha falza emek gerektiriyor. Ben biraz sabırsız biriyimdir, hem de her konuda. Hemen olsun, hemen yapayım isterim neyse konu ama bu keki yaparken sabretmem gerekiyordu ve başardım gibi :)

Her kat ayrı renk olduğundan 6 ayrı kek pişirmeniz gerekecek. Bu da 6 kat zaman ve enerji demek oluyor. Bunları daha aza indirmek için fırın büyüklüğüne göre 2 veya 3 keki aynı anda pişirebilirsiniz. Bu yüzden 26 cm çapında bir pasta yerine 16 cm çaplı bi pasta yapmanızı ve aynı anda 2-3 renk keki pişirmeniz tavsiye ederim.

Veya benim gibi küçük pastalar yapabilirsiniz.
Bu fırına 6 kabı birden koyabileceğiniz anlamına geliyor tabi ki ama bu sefer de bir sürü pasta yapacaksınız. Neyse ki eğlenceli :) Ben 6 cam sufle kabında  pişirdim ve her keki enine 4 parçaya ayırdım. Böylece 4 tane gökkuşağı pastam oldu. Zaten 6 katlı olduğunu da düşünürseniz 1 pasta 2 porsiyon kadar oluyor.



6 renk gıda boyasına ihtiyacınız olacak. 6 renk ayrı ayrı varsa ne ala yoksa 3 ana rengi kullanarak 3 ara rengi yapabilirsiniz.

Bilmeyen olduğunu zannetmiyorum ama yine yazmakta fayda var:
yeşil=sarı+mavi
mor=mavi+kırmızı
turuncu=sarı+kırmızı


Kek için favori ve güvendiğiniz bir açık renk kek tarifinizi kullanabilirsiniz. İlla benim tarifte kullandığım olmak zorunda değil tabi ki. Ben gökkuşağı keke ne yakışır diye düşününce açıkçası pofuduk, yumuşacık ve vanilyalı bir kek geldi aklıma. Bu yüzden dolaptaki Dr. Oetker'in Vanilyalı Wolke'sini kullandım. Sadece çok yumuşak yapılı bir kek olduğu için keserken biraz dikkatli olmak gerek.

Krema için de yine aynı şekilde sevdiğiniz bir beyaz kremayı kullanabilirsiniz, beyaz ve koyu kıvamlı olması önemli. Ben kendi gökkuşağı kek tarifimde kullandığım kremanın tarifini de yazacağım yine de.


Gökkuşağı Pasta Yapılışı:

Önceden hazırladığınız beyaz kek hamurunu eşit miktarda olacak şekilde 6 ayrı kaba ayırın.

Her kabın içindeki hamura yeterli miktarda gıda boyası ekleyin ve tamamen karışana kadar karıştırın. Elinizde mor, mavi, yeşil, sarı, turuncu ve kırmızı hamurlar olmalı.  ( Jel boya kullandım, 1 çay kaşığının ucuyla aldığım boya yetti.  Ayrıca önce bir kaba sade hamurdan koyup mavi hamuru yapıp kek kalıbına boşalttım ve aynı hamur kabında moru yaptım. Sarı hamuru yaptıktan sonra kek kalıbına boşaltıp aynı hamur kabında yeşili yaptım, kırmızıyı hazırlayıp kek kalıbına aldıktan sonra içinde turuncuyu yaptım. Böylece 6 yerine 3 hamur karıştırma kabı kullanılmış oldu.)

Kekler pişerken kremayı hazırlayın ve soğutun.

Kekler de soğuduktan sonra mor katı taban olarak alın ve üzerine beyaz kremadan sürün. Daha sonra sırasıyla mavi, yeşil, sarı, turuncu ve kırmızı katları aralarına krema sürerek üstü üste koyun ve son olarak tüm pastayı beyaz krema ile kaplayın. 1 saat buzdolabında dinlendirdikten sonra kekiniz hazır.




Labne Peynirli ve Vanilyalı Krema

200 gr labne peyniri
200 ml sıvı krema (çırpma kreması)
2-4 yemek kaşığı pudra şekeri
krema sertleştirici veya kullanıyorsanız 3-4 yemek kaşığı hazır toz pasta kreması + 3 yemek kaşığı süt
vanilya

Hazırlanışı:
Sıvı kremayı hızlı devirde hacmi iyice artıp, kıvamı iyice koyulaşana kadar çırpın. İçine diğer malzemeleri ekleyip, sürülebilecek ve akmayacak bir kıvam alana kadar (tercihen kısmen koyu bir kıvam olmasında fayda var çünkü pasta 6 kat, sağlam olur) çırpın ve iyice soğutun.


tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...