28 Haziran 2013 Cuma

Muzlu Karamelli Pasta



Hayatımda yediğim en güzel muzlu pastalardan diyebilirim. 2 kişi 2 günde koca pastayı bitirdik :D Hem çok hafif bir tadı var hem de çok lezzetli. Zaten karamel ve muz ikilisinden bahsetmeye gerek bile duymuyorum. Ben pastanın çikolatalı olanını sevdiğim için böyle açık renk kremalı pastalar pek bana göre değildir aslında hele sadece meyveli pasta çok sıkıcı gelir. Özellikle de hazır pasta yiyeceksem en son tercih ettiğim pasta beyaz kremalı ve meyveli olanlar. Tabi gerçekten beyaz çikolatalı olanları ayrı tutuyorum, onlar ayrı.

Karameli çok seven ve çok sevdiğim biri için yaptım bu pastayı. Önce çikolata eklemeyi de düşündüm ama diğer lezzetleri bastırmaması için çikolatadan vazgeçtim.



Ben 3 katlı yaptım, siz dilerseniz 2 katlı da yapabilirsiniz.

2 çeşit ara krema kullandım ve üstünü de karamelli kremayla kapladım. Ara katlara karamel sos dökmedim çünkü muz tadını bastırsın istemedim.  Süt kreması ve muzun uyumunu bozmadan, dış kaplamada kullandım karameli.

Ara kremamızdan biri muz püreli ve tarçınlı, diğeri ise pudra şekeri ile tatlandırılmış süt kreması. Kaplama kreması ile karamelli ganaj.

Süt kremasının en büyük sorunu ne kadar çırpsak da yeterince sertleşmemesi ve pasta içinde akıp gitmesi. Hadi ganaj yapınca çikolata sayesinde sertleşiyor soğuyunca ama sadece tatlandırıp kullanılacaksa illa ki ek bir içerik eklemek gerekiyor sanırım. Önceden Dr. Oetker'in krema sertleştiricisi vardı fakat uzun zamandır hiçbir yerde görmedim. 1-2 yemek kaşığı toz pasta kreması veya tadını seviyorsanız kremşanti kullanabilirsiniz sertleştirmek için. Ben bazen toz halde satılan tart jölelerinden kullanıyorum içinde jelatin olduğu için o da işe yarıyor.

Kek için ben evdeki Dr. Oetker Wolke vanilyalıya un ve az daha kabartıcı ekleyerek elde ettiğim karışımı kullandım çünkü Wolke'nin ağzı açılmıştı önceden bir an önce bitsin dedim. Siz güzel bir pandispanya yapın.

MUZLU VE KARAMELLİ PASTA



Malzemeler

 Sade Pandispanya: 16 veya 20 cm çapında çember kalıp için


  • 4 yumurta büyük boy yumurta veya 5 küçük boy
  • 4 türk kahvesi fincanı şeker
  • 4 türk kahvesi fincanı un
  • 2 yemek kaşığı sıcak su
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 tutam tuz


Hazırlanışı

Yumurta sarıları, şeker ve suyu krema kıvamına gelecek şekilde çırpın. Unu ve kabartma tozunu ekleyip 1-2 dakika kadar iyice karışına kadar tekrar çırpın.

Yumurta aklarına bir tutam tuz ekleyerek 4-5 dakika kadar hızlı devirde, yumurta akları iyice katılaşana kadar çırpın ve unlu karışımı ekleyip bir spatula veya kaşık ile yavaşça ve aynı yönde karıştırarak unlu karışımı yumurta aklarına yedirin. Çok fazla karıştırıp kabarmış yumurta aklarını indirmemeye özen gösterin.

Tabanına pişirme kağıdı serdiğiniz kelepçeli kalıbın kenarlarını yağlayıp, hamuru kalıba boşaltın ve 180C önceden ısıtılmış fırında kontrol ederek pişirin. (Pandispanyayı ön ısıtılma yapılmamış fırında yapanlar da var, hiç denemedim nasıl olur bilmiyorum. Her zaman nasıl yapıyorsanız öyle yapın en güzeli.)



Karamelli Krema ve Karamel


  • 5 yemek kaşığı toz şeker
  • 2 yemek kaşığı yumuşak tereyağ
  • 1 paket (200 ml)  krema (yarım çay bardağı kadarı oda ısısında olmalı)
  • Krema sertleştirici veya veya 2  yemek kaşığı pudra şekeri veya 1 yemek kaşığı toz krema (kremşanti veya vanilyalı pasta kreması olabilir)


Karamel için: Şekeri tercihen dibi yapışmayan bir tavaya koyun ve altını açıp erimeye bırakın. Şeker ilk önce kenarlardan erimeye başlayacak. Erimeye başlayan şekeri yavaşça karıştırıp, her yerin hemen hemen eşit karamelize olmasını sağlayın. ( Öylece bırakınca bir kısmı hemen kararıyor, beyaz kalan kısımlar karamelize olana kadar diğer kısım acımaya başlayabilir. )

Şeker tamamen eriyince rengi koyulaşmaya başlayacak, bildiğimiz o karamel rengini alıncaya kadar bekleyin ve içine yumuşak tereyağını ekleyip karıştırın. Bu aşamada köpürebilir, dikkatli olun. Karıştırın ki pürüzsüz bir kıvamı olsun. Tereyağı da tamamen eriyince ocaktan alıp sıvı kremanın oda sıcaklığında olan yarım çay bardağı kadarını ekleyip seri bir şekilde, katılaşmalara imkan vermeden karıştırın ve kalan yarısını ekleyip pürüzsüz bi sos elde edene kadar karıştırın. Eğer şekerin katılaşan kısımları varsa ocakta 1-2 dakika kaynatabilirsiniz kremalı karışımı.
Bu karışımı soğumaya bırakın.

Bir kapta kremanın soğuk 150 mlik kısmını sertleşene kadar çırpın ve soğuyan karamel sosu ve sertleştirmek için kullanacağınız malzemeyi ekleyip tekrar sürülebilir kıvam alana dek 1-2 dakika çırpın.



Sade Krema

  • 100 ml soğuk sıvı krema
  • 1.5 yemek kaşığı toz krema veya krema sertleştirici veya
  • 5-6 yemek kaşığı pudra şekeri (damak zevkinize göre artırıp azaltabilirsiniz)


Kremayı ve pudra şekerini sertleşene dek çırpın.



Muz Püreli Krema


  • 1 bütün muz
  • yarım çay kaşığı tarçın
  • 100 ml sıvı krema
  • 1 tatlı kaşığı krema sertleştirici veya toz krema
  • 2 yemek kaşığı pudra şekeri


1 muzu çatalla ezerek püre haline getirin ve pudra şekeri  ve tarçınla çırpıp sertleştirdiğiniz kremaya ekleyip karışana kadar tekrar çırpın.

Katlara koymak için dilimlenmiş 2 adet muz


Pastanın Yapılışı


  1. Soğuttuğunuz pandispanyayı kalıptan alın ve enine 3 parçaya bölün. (Katları ıslatmka isterseniz süt tadı en bastırmayacak tercih olur)
  2. İlk katı tabağa yerleştirip dilerseniz ıslatın ve sade kremadan 2 kaşık ayırarak kremayı yayın ve üzerine dilimlenmiş muzları dizin. Muzların üzerine kalan 2 kaşık kremayı dökün ve yayın. Bu üst katın tutunmasına yardımcı olaak.
  3. 2. kat kek dilimini yerleştirin ve muzlu tarçınlı kremayı sürüp son kat ile kapatın. 
  4. Karamalli kremayla pastayı kaplayın ve dilediğiniz gibi süsleyin.











tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...