13 Haziran 2013 Perşembe

Ev Yapımı Muzlu Çikolata Parçalı Kolay Dondurma




Bu tek malzemeli dondurma olayına bayılıyorum. Dondurucuda bir sürü dilimlenmiş muz var bu yüzden, canım istedikçe yapıyorum. Arada stoğumu da tazelemeyi unutmuyorum tabi ki. 

Muzlu dondurma tarifini daha önce vermiştim. Buraya tıklayarak bakabilirsiniz. Bunun tek farkı çikolata parçacıklı olması. Çikolata ve muzun uyumundan bahsetmeme gerek var mı? Mutlaka deneyin.

Malzemeler:

1 orta boy muzdan 1 orta boy top kadar dondurma çıkıyor.


2 adet orta boy veya büyük boy muz
50 gr çikolata (ben bitter ve sütlü karışık kullandım)
1 tutam tarçın

Hazırlanışı:

Muzları 1 parmak kalınlığında dilimlere ayırıp, bir tepsiye veya tabağa dizip 2-3 saat derin dondurucuda bekletin.


Çikolataları rondoda veya bıçak yardımı ile küçük parçalara ayırın veya damla çikolata kullanın.

Donmuş ve sertleşmiş muzların çözülmesini beklemeden hemen rondoya atın ve en hızlı devirde parçalamaya başlayın. Muzlar önce ufak ufak parçalara ayrılıyor bu sırada çikolata parçalarını ekleyin doğrayıcıyı tekrar çalıştırın. Bir süre sonra mükkemmel bir kremamsı doku kazanmaya başlıyor o kremamsı kıvama gelince dondurmanız hazır :)

tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...