22 Nisan 2020 Çarşamba

Kalburabastı Tarifi

KALBURABASTI TARİFİ İÇİN GEREKLİ MALZEMELER VE YAPILIŞI


  • 125 gr tereyağ (oda ısısında)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı irmik
  • 1 adet yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı karbonat (bir kaç damla limon sıkılacak üzerine)
  • 3 su bardağı un 


ŞERBETİ İÇİN 

  • 3 su bardağı şeker
  • 3 su bardağı su
  • 1 dilim limon 

İlkolarak şerbeti ocağa aldım. Kaynadıktan sonra 3 dakika kadar tekrar kaynatıp soğumaya bıraktım. Un ve irmik hariç diğer malzemeleri iyice karıştırıp kontrollü şekilde un ekleyip en son irmiği ekledim ve ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde ettim. Arasına ceviz koyup şekil verdim. 170 derecede kızarana kadar pişirdim . Tatlı sıcak şerbet soğuk olmalı. Diğer tarafını da şerbeti çekmesi için çevirdim.

tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...