13 Haziran 2013 Perşembe

Fesleğenli Brokoli Çorbası


Brokoli çorbası diyince bir kısmın ıyyy brokoli mi? dediğini duyar gibiyim ama brokoliden nefret etmeden önce bunu bir deneyin. Brokoliyi sevmeyenlerin neden sevmediğini bilmiyorum, karnabahar gibi bir kokusu yok, bamya gibi yumuşak değil ne bileyim gayet lezzetli görüntüsü de çok şeker bir sebze bence. Hoş ben karnabahar da severim. Neyse daldan dala atlamadan diyeceğimi diyeyim: Brokoli çorbasından korkmayın efendim, sevin brokoli çorbasını. Pek güzel oluyor, pek lezzetli oluyor. Görüntüsü yeşil yeşil, görüntüsüyle bile sağlıklı hissettiriyor. En azından bir şans verin.

Yazın ortasında brokoli çorbası da nerden çıktı demeyin lütfen her mevsim güzel oluyor hafif hafif. Tarifi burdan okudum önce çünkü daha önce hiç yapmamıştım. Nasıl yapıldığını anlayınca da kendime göre biraz değişiklikler yaptım. Fesleğen, sarımsak ve kabak ekledim.  Gayet güzel oldu, siz o ekstraları eklemeseniz de olur tabi ki.

FESLEĞENLİ BROKOLİ ÇORBASI

Malzemeler:

300 gr brokoli
1 yemek kaşığı tereyağ
1 diş sarımsak (kullanmak isterseniz)
1 küçük boy soğan
1 küçük kabak (kullanmasanız da olur)
1 yemek kaşığı un (ben tambuğday unu kullandım)
2-3 yaprak taze fesleğen (severseniz)                      
Yarım çay bardağı süt (belki biraz daha gerekebilir)
tuz

**Kremalı yapmak isterseniz süt, un ve tereyağı yerine yarım çaybardağı krema


Hazırlanışı:
Brokolileri çiçeklerine ayırın. Kabakları parmak kalınlığında dilimleyin. Soğanı 4 parçaya bölün.  Brokoli, kabak, fesleğen yapraklarını, soğan ve sarımsağı tencereye alın ve brokolilerin üstünü biaz geçecek şekilde suda kaynamaya bırakın.



Brokoliler haşlanıp yumuşayınca ocaktan alın.

Küçük bir tavada veya sos tenceresinde 1 yemek kaşığı tereyağı eritip içine unu ilave edin ve kavurun. Un kavrulunca sütü ilave edip, iyice karıştırın. (eğer çok koyu olursa biraz daha süt ilave edebilirsiniz.)

Unlu karışımı, brokolilere ekleyip bir taşım kaynatın ve ocaktan alıp blenderdan geçirin. (kremlı yapmak isterseniz un yerine kremyı ekleyin)

Çorbanın kıvamı koyu olursa kaynar su veya süt ekleyebilirsiniz.

Çorbanız hazır, afiyet olsun. :)




tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...