10 Haziran 2013 Pazartesi

Tek Malzemeli Muzlu Dondurma (Ev Yapımı)






Dondurma sevmeyen birini düşünemiyorum, heralde bi gün karşılaşsam çok şaşırırım inanamam. Tabi ki ben de çok seviyorum dondurma ama muzlu, çilekli, portakallı gibi dondurmaları hazır yemeyi pek sevmiyorum çünkü içlerindeki o yapay tattan hiç hoşlanmıyorum. Muzlu puding, çilekli puding, muzlu krema falan da tüketemiyorum hazırsa eğer. O yapay çilek tadı ve kokusu, o sakız gibi kokan muz tadı keyfimi kaçırıyor resmen. Zaten Algida, Golf, Panda gibi hazır ve o dondurmayla alakasız şeyleri de sevmediğimden seçeneğim oldukça az aslında. Sevdiğim birkaç dondurmacı var, genelde onları tercih ediyorum ama bunlara da sürekli ulaşmak zor. Üstelik bunların bile muzlu dondurmaları bu sadece muzla yapılan dondurma kadar lezzetli değil. Üstelik içinde fazladan şeker, süt, krema, nişasta olmadığı için daha sağlıklı. Kalorisiz diyemem, ama sağlıklı.

İhtiyacınız olanlar muz, iyi bir doğrayıcı yani rondo ve dondurucu :) sonrasında mükemmel ve kremamsı yumuşacık muzlu dondurmanız hazır.

Biraz tarçın ekleyince de çok güzel oluyor.

Hemen bu dünyanın en kolay ama oldukça da lezzetli tarifine geçiyorum

EV YAPIMI TEK MALZEMELİ MUZLU KOLAY DONDURMA



Malzemeler: İstediğiniz kadar muz 

1 orta boy muzdan 1 orta boy top kadar dondurma çıkıyor.

Hazırlanışı:

Muzları 1 parmak kalınlığında dilimlere ayırıp, bir tepsiye veya tabağa dizip 2-3 saat derin dondurucuda bekletin.

Donmuş ve retleşmiş muzların çözülmesini beklemeden hemen rondoya atın ve en hızlı devirde parçalamaya başlayın. Muzlar önce ufak ufak parçalara ayrılıyor ama sonra mükkemmel bir kremamsı doku kazanmaya başlıyor. Dondurmanız hazır :)




Ben çikolatalı, çilekli, nutellalı da yaptım ama çilekli de kıvam sorunu oldu, onu  çözdüğümde o tarifleri de paylaşacağım.


tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...