15 Haziran 2013 Cumartesi

Yoğurtlu Pazı Çorbası



Pembe rengi dünyadaki herkesten çok seven bir arkadaşımla konuşurken yoğurtlu pazı çorbasını çok sevdiğini söyledi. Ben de hiç yememiştim daha önce, zaten çorba fanatiği değilimdir yeni yeni yapmaya başladım çorba, bir de bunu deneyeyim dedim ki iyiki de denemişim. Sayesinde güzel bir çorba yapmayı daha öğrendim :)

Süzme yoğurtla yaparsanız muhtemelen daha güzel bir çorba olur. 
Bulgur yerine pirinç kullanabilirsiniz.
Baktığım hemen her tarifte yumurta ile terbiye edilmişti çorba, ama ben yumurta eklemedim ve böyle de çok güzel oldu. 


Yoğurtlu Pazı Çorbası

Malzemeler
  • 1 su bardağı süzme yoğurt
  • 4 su bardağı su
  • 2 yemek kaşığı bulgur veya pirin.
  • 8-9 dal pazı yaprağı
  • 2 yemek kaşığı un (tam buğday unu kullandım, güzel oldu)
  • 1 yumurta (kullanmasanız da güzel oluyor)
  • 1 diş sarımsak
  • Tuz

Üzeri için
  • Tereyağ veya zeytinyağığı
  • Kırmızı biber

Hazırlanışı
  1. Pazıları yıkayıp ince dilimleyin.
  2. 4 su bardağı suya bulguru ekleyip kaynamaya bırakın.
  3. Yoğurdu bir kaseye alıp, rendelenmiş sarımsağı, unu ve kullanacaksanız yumurtayı ekleyip homojen bir karışım olana kadar bir çatal yardımı ile çırpın.
  4. Su kaynayıp bulgurlar şişmişse, kaynayan sudan yarım su bardağı kadar alıp yavaş yavaş bir yandan karıştırarak yoğurtlu karışıma ekleyin. Karıştırdıktan sonra, yarım su bardağı su daha koyup yine karıştırın ve bu karışımı yine yavaşça ve karıştırarak kaynayan bulgura ekleyin. Pazıları ekleyin ve karıştırın.
  5. Tuzu ilave edip 2-3 dakika karıştırın ve pazıları ekleyip biraz daha karıştırıp kısık ateşte 10-15 dakika daha pişirin.

Üzeri için: Yağı ısıtıp içine pul veya toz kırmızı biber ekleyin ve kaselere boşalttığınız çorbanın üzerinde gezdirin.  

tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...