15 Haziran 2013 Cumartesi

Kalorisi Azaltılmış Kakaolu Kavanoz Keki



Bu tatlı kavanoz keklerini yapmamın sebebi bugün gelen misafirim. Kendisi diyette olduğu için ona uygun bir şey yapmak istedim. Dolaptakilere bi göz attım, diyete uygun ne var diye; tambuğday unu, yulaf kepeği ve tatlandırıcı vardı. Bende minik kekler yapıp üzerini de yine uygun bi kremayla kaplarım diye düşündüm ve tamamen kafamdan uydurarak bir hamur hazırladım. Dark kakaolu, portakal, tarçın ve zencefilli kek yaptım. Ben 2 kişilik yapacağım için malzemeyi de ona göre kullandım, yine 2 kişilik malzeme vereceğim, siz kişi sayısına göre artırırsınız.

Kalorisi ne kadar azdır bilemem tabi ama şekerli ve beyaz unlu, yağlı keke göre muhtemelen dikkate değer derece fark ediyordur.

Diyet kek yapmak istemezseniz un ve şeker miktarını da yazdım malzemelerde. Daha önce öyle de yaptım, güzel oluyor yalnız yumurta boyutu standart olmadığı için un miktarını artırıp azaltmanız gerekebilir. 

Aslında yulaf kepeği ile dokusu güzel olmaz gibi geliyordu ama gayet güzel dokulu ve yağsız olmasına rağmen yumuşacık bir kek elde ettim. 



Kremasını peynirli ve vanilyalı yaptım, siz yine istediğiniz aromayı ekleyebilir veya meyve püresi ile renklendirebilirsiniz veya buradaki kremadan 1/4 oran kullanarak yapabilirsiniz diyet yapmıyorsanız. 

Yulaf Kepeği ve Tambuğday Unu ile Kakaolu Kavanoz Keki


Malzemeler

2 kişilik

  • 1 yumurta
  • 1 yemek kaşığı tambuğday unu + 1 yemek kaşığı yulaf kepeği (veya 3 yemek kaşığı beyaz un) (dukan diyeti yapanlar sadece yulaf kepeği kullanabilirler)
  • 1 tatlı kaşığı kakao (tercihen koyu renkli)
  • tarçın, zencefil, portakal kabuğu
  • damak tadınıza göre tatlandırıcı (veya 3 yemek kaşığı toz şeker)
  • yarm çay bardağı süt
  • yarım çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 tutam tuz

Islatmak için:
Yarım çay bardağı süt, 1 çay kaşığı kakao, 1 kaşık bal veya tatlandırıcı

Hazırlanışı:

Yumurtanın sarısını ayrı bir kaba alın ve tatlandırıcı, un, kabartma tozu, kakao, portakal kabuğu, zencefil, tarçın ve sütü ekleyip iyice çırpın.

Kuru ve mümkünse cam bir çırpma kabında yumurta akını 1 tutam tuzla katılaşana kadar çırpın. Ters çevirdiğinizde dökülmeyecek bir kıvam almalı. 

yumurta akına kakaolu hamuru ekleyin ve bir kaşık veya spatula ile çırpmadan homojen olana kadar aynı yönde karıştırın. 

Karışımı kullanacağınız kavanozlara veya sufle kaplarına alın. Cupcake kabı da kullanabilirsiniz.

12-15 dakika 180C fırında pişirin. (çok bekletip kurutmamaya özen gösterin).

Yarım çay bardağı süte kakao ve tatlandırıcıyı ekleyip karıştırın ve ılıyan keklerinizi bu sıvı ile ıslatın. Daha sonra üzerine krema ekleyin ve dilediğiniz gibi süsleyin.

Krema

Ben sadece peynir ve süzme yoğurt kullandım krema için. Diyet yapmıyorsanız burdaki kremayı yapabilirsiniz. (50 ml krema, 1 yemek kaşığı labne, pudra şekeri)

1 yemek kaşığı light labne peyniri
1 yemek kaşığı tatlı süzme yoğurt 
Damak tadınıza göre tatlandırıcı
Vanilya

Tüm malzemeleri kremamsı bir kıvam alana kadar çatal ile çırpın. 


tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...