2 Mayıs 2013 Perşembe

Çilekli Kavanoz Tartı (Çilekli Tart)


Çilek! Ben bu kadar çilek tüketen biri değildim aslında ama nedense bu yıl taze çilekler çıktığından beri hemen her gün bir şekilde yiyorum. Ya smoothie yapıyorum, ya tatlıda ya da taze yiyorum. Bugün de canım nasıl olduysa hafif bir tatlı istedi ve hemen bu şirin kavanoz tartlarını yaptım. Tabi ki kavanozda yapmak şart değil, kuplarda, kaselerde veya tek parça büyük tart kalıbında da hazırlayabilirsiniz.

Ben bu aralar yediklerime dikkat etmeye başladığım için bisküvi için eti formun limonlu bisküvisini (tereyağ eklemedim), çilekli sosta şeker yerine pişirilebilir tatlandırıcıyı ve krema içinse Dr Oetker'in light vanilyalı pudingini (içine yumurta ekledim ama peynir ve yağ eklemedim) kullandım. Size normalde yaptığım tarifi vereceğim, ister olduğu gibi yaparsınız isterseniz de benim gibi kısmen daha hafif versiyonunu.


ÇİLEKLİ KAVANOZ TARTLARI



Malzemeler:

Taban için:

  • 1 paket burçak bisküvi veya 2 paket eti form limonlu bisküvi (veya tercih ettiğiniz herhangi bir bisküvi)
  • yarım çay kaşığı tarçın
  • 1 yemek kaşığı tereyağı


Çilek sos için

  • 13-15 tane çilek
  • 2-3 yemek kaşığı toz şeker (veya tatlandırı)
  • 1 tatlı kaşığı tart jölesi


Krema için

  • 3 yumurta sarısı
  • 2 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 3 yemek kaşığı toz şeker (veya denk gelecek kadar tatlandırıcı)
  • 400 ml süt (4 çay bardağı)
  • vanilya
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • tercihen 100 gr (yarım paket labne peyniri)


Hazırlanışı

  1. Taban: Bisküvileri ve tarçını rondoda çekerek toz haline getirin. Daha sonra 1 yemek kaşığı tereyağını tavada eritip içine bisküvileri ekleyin ve hafif kızarana kadar karıştırın.
  2. Çilek sos: Çilekleri rondoda çekip püre haline getirin ve bir tencereye alın. 1 yemek kaşığı suda tart jölesini ezip çileklerin içine dökün ve toz şekeri ekleyip kaynayıncaya kadar karıştırarak pişirin.
  3. Krema: Yumurta sarılarını bir kasede çırpın. 
  4. 400 ml süte mısır nişastası, vanilya ve şekeri ilave edip koyulaşana kadar karıştırarak pişirin. Pişen karışımdan 2 yemek kaşığı alıp çırptığınız yumurtalara katın ve çabuk bir şekilde karıştırın. (yumurtaların pişmemesi için hızlı olmanız gerek) Daha sonra yumurtalı karışımı ocaktan aldığınız tencereye boşaltın ve iyice karıştırın. Tekrar kısık ateşe alıp 2-3 dakika karıştırarak pişirin. 
  5. Ocaktan aldığınız kremaya tereyağını ve kullanacaksanız labne peynirini ekleyip iyice karıştırın.
  6. Tart: Bisküvi tozunu kullanacağınız kavanozlara paylaştırın. Daha sonra kremayı bisküvi tozlarının üzerine eşit bir şekilde paylaştırın ve çilek sosu ile kaplayın. 




tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...