25 Mayıs 2013 Cumartesi

Hindi Füme ve Pazılı Tavuk Rulo



Aslında bunu mozarella peynirli tavuk ruloları tarifinde vermeyi planlıyordum ama karışık olmasın diye ayrı bir gönderi yapayım dedim.

Fırında tavuk sarma tarifle ilgili dikkat edilecek birkaç şey var onları da yazayım.

Tavukları rahat rulo yapabilmek için tavuk göğsünün ince olması gerekiyor, hazır alacaksanız zaten inceltilmiş halde paketlenmişleri de var. Tavuk göğsünden elde kendiniz yapacaksanız da tavuk göğsünü enlemesine ikiye bölüp bir et döveceği yardımıyla inceltebilirsiniz. Et döveceğiniz yoksa tavuğu bir buzdolabı poşetine veya temiz bir poşete koyup düz ve sert bir zemine serin. Daha sonra ağır bir borcamla veya güvecle veya yine kalın tabanlı ağır bir bardakla dikkatlice vurarak inceltebilirsiniz.

Tavuğu süt, karabiber, şeker ve tuzlu karışımda 1 saat kadar bekletmeniz hem lezzetlenmesini hem de yumuşacık olmasını sağlar.

Eğer sebzeleri çok yumuşak seviyorsanız önceden tavada veya ızgarada biraz pişirmenizde fayda olabilir. Bu şekilde de gayet pişmişti ama ben biraz diri sevdiğim için emin olamadım.

Ben fırına vermeden üzerlerine biraz tereyağı sürdüm. Tavuk ruloları kızarmaya başlayınca fırını açıp biraz da parmesan serptim. İsterseniz siz bu aşamada beşamel sosla kaplayabilirsiniz. Ama krema kullanmayın, çünkü sıcaklıktan krema yağa dönüşür.

Hindi Füme, Pazı ve Kaşar peynirli Tavuk Sarma



Malzemeler:
4 adet
  • 4 tane İnce tavuk göğsü
  • 8 dilim mozarella peyniri
  • Saplarından ve ortadaki damardan ayrılmış pazı yaprakları
  • 1 orta boy kırmızı biber
  • 4 dilim hindi göğüs füme
  • severseniz mantar dilimleri( ben çok sevmediğim için kullanmadım)
  • 12 ince dilim kaşar peyniri
  • tuz
  • 8 tane kürdan
  • rendelenmiş parmesan veya kaşar
  • yumuşak tereyağı
  • Pesto sos veya 100 ml sıvı krema, 1 tatlı kaşığı kuru fesleğen, sarımsak, tuz
Hazırlanışı:

İnce tavuk göğüslerini düz bir yüzeye serin ve üzerine saplarından ayrılmış pazı yapraklarını ve ince bir dilim kaşar koyup, peynirin üzerine hindi fümeleri koyun. Füme dilimleri büyük gelirse kenarlarından kesip büyük dilimin üstüne koyun. 2 dilim kaşar daha koyup üzerine doğranmış kırmızı biberleri ve kullanacaksanız mantarları ekleyin. Tavukları  sararak rulo yapın ve kürdanlarla sabitleyin. 

200C fırında 15-20 dakika pişirin. Tavukların üzeri kızarmaya başlayınca fırından alıp biraz peynir rendesi ile kaplayıp peynirler kızarıncaya kadar pişirmeye devam edebilirsiniz. Dilerseniz aynı şekilde beşamel sos döküp tekrar fırına verebilirisiniz. Ama mozarella ve rokadan dolayı pestoyla çok uyumlu oldu.  

Tavuk rulolarınızı yağlı kağıda sararak veya doğrudan fırına sürerek pişirebilirsiniz. Ben kağıt kalmadığı için sarmadım, direkt çok az zeytinyağı ile yağladığım borcamla pişirdim. Kurumasınlar diye de fırına dayanıklı bir kaba 1 çay bardağı su koyup, tavuklarla beraber suya verdim. 



tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...