24 Mayıs 2013 Cuma

Piramit Pasta (Mozaik Pasta)





Ben aslında bunun minyatür versiyonunu yapmak için giriştim işe. Amacım petit fours tarzı 2 lokmalık dilimler elde etmekti. Sonra 2 defa kendimi yanmış kurabiyelere bakarken buldum. İkisinde de fark etmeden geçirmişim kurabiyeleri çünkü fırının zaman ayarı bozuk. 3. de oldu neyse ki.

Mozaik pastayı da piramit pastanın da hastası değilim sadece annemin ben küçükken yaptığı ortası muzlu o meşhur piramit pastayı severim. Ama ev yapımı kurabiyelerle yapılmış, kahve yanına ufak atıştırmalıklar fikri hoşuma gitmişti. Zaten pudingle değil de ganajla yapacaktım, böylece sevdiğim gibi olabilecekti eğer 2 kere kurabiyelerim yanmasaydı. 3. seferde de bir anda büyük yapmaya karar verdim. Zaten bu yöntemi ilk kez deniyordum, bir de olaylar planladığımdan biraz farklı gelişti iyice tadım kaçtı yaparken ama sonuçtan çok memnun kaldım. Hatta 3. seferin artan hamuruyla çay yanına lokmalık kurabiueler de yaptım.

Genelde mozaik pasta tariflerinde bisküviler küçük küçük kırılır ve kakaolu bir pudingle karıştırılıp kalıplanır. Ben şu pastanelerdeki formda yapmak istedim. Kendi deyimimle böyle ".ılı."  Sorunlar sadece bisküvilerin yanmasıyla kalmadı, bir de uzun ve tek parça oldukları için kırıldılar. Bir de onlara canım sıkıldı ama sonuca değdi. İstediğim gibi bir piramit pastam oldu. Yarısını derin dondurucuya koydum, çok seven biri gelecek yakında, ona ayırdım.



Hazır bisküvilerle bu form yapılabilir mi bilmiyorum açıkçası, 4 farklı genişlikte ama aynı boyda bisküvilere ihtayıcınız var çünkü. Bu yüzden en iyisi evde yapmak, zaten bisküvileri yapmak çok kolay.

Hazırlaması da tahminimden kolay oldu. Toplamda 7 tane şerit bisküviye ihtiyacınız var.

Ortaya 7 cm, yanlara da sırasıyla 2'şer tane 5, 3 ve 1 cm eninde bisküviler gerkeli. Boyuysa sizin tercihinize kalmış ama ben 25 cm yaptım.

Ben bisküvi aşamasında Cafe Fernando'dan fikir aldım. Bu yöntemle çok rahat ediyorsunuz. Ordakinden farklı olarak sizin küçük küplere değil de ince uzun şeritlere ihtiyacınız olacak.

Ganajın da akıcı değil katı ve sürülebilir bir kıvamda olması işinizi kolaylaştırır.

Bir dahaki sefereyse 3 cmlik bisküviler yerine muz şeritleri kullanacağım.

Bir de aklınızda olsun, uzun bisküviler kırılabiliyor, dert etmeyin. Kırıldığı yerden birleştirip koyun yine, bir sorun olmuyor. Sadece ganajı sürerken dikkat edin, her kata eşit yayın ki benimki gibi yamuk olmasın :D


ÇİKOLATALI PİRAMİT PASTA (MOZAİK PASTA)


Tereyağlı Bisküvi Malzemeleri:


  • 2 yumurta sarısı
  • 1 bardak un
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • 2 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 100 gr yumuşak tereyağ
  • yarım paket kabartma tozu
  • vanilya
  • 1 çimdik tuz
  • (isterseniz portakal kabuğu)


Hazırlanışı:

Yumuşamış tereyağı ve şekerleri mikser yardımıyla krema kıvamına gelene kadar 2-3 dakika çırpın ve daha sonra içine un, yumurta sarısı, kabartmatozu, vanilya ve tuzu ekleyip yine mikserle 1 dakika kadar un tamamen yağa karışana kadar karıştırın. Yumuşak bir hamur elde edeceksiniz.


Pişirme kağıdı veya alüminyum folyodan yapacağınız pastanın uzunluğuna uygun olacak şekilde yaptığınız kesenin içine hamuru burda anlatıldığı gibi koyup, merdane yardımıyla dikdörtgen hamuru elde edin ve 15 dakika kadar dondurucuda soğutun. Elde ettiğiniz hamurdan tercihen 25 cm boyunda ve 1 adet 7 cm, 2  adet 5 cm, 2 adet 3cm ve 2 adet de 1 cm kalınlığında şeritler kesin ve gerekirse altındaki kağıtla birlikte tepsiye yerleştirin. (kağıdı soyarken kırabilirsiniz çünkü)



3 ve 1 cmlik şeritleri gerekirse 2 veya 3 e bölebilirsiniz kırılma ihtimaline karşı.

Hamurları yaklaşık 10-15 dakika üzerleri hafif kızarıncaya kadar 180C fırında pişirin. Pişirirken kontrol edin benimkiler gibi yanmasınlar :) Pişen kurabiyeleri soğumaya bırakın.


Çikolatalı ganaj:


  • 300  ml sıvı krema
  • 300 gr %70 kakaolu bitter çikolata veya 200 gr bitter, 100 gr sütlü çikolata
  • 50 gr tereyağı
  • 1 tutam tuz ve 1 tutam tarçın


Hazırlanışı:

Kremayı kaynayana kadar ısıtın ve kaynamaya başlayınca ocaktan alıp içine küçük parçalara ayırdığınız çikolatayını ekleyip çikolatalar eriyinceye kadar karıştırın. Daha sonra tereyağı, tuz ve tarcını ekleyip tekrar karıştırın ve soğumaya bırakın. Ganajı en az 1 saat dolapta tamamen soğuduktan sonra kullanın. Katı olması bisküvileri tutması için önemli.


Piramit Pastanın Yapılışı

Tabanına alüminyum folyo veya streç film serdiğiniz bir tepsiye önce 5 cm'lik bir parçayı koyun ve 1 cm kadar kalınlıkta ganajla kaplayın ve kremanın üzerini mümkün olduğunca düzleyin, her tarafı mümkün olduğunca eşit yükseklikte olmalı. Daha sonra üzerine en kalın parçanızı bir kenarı alttakinin hizasında olacak şekilde yerleştirin ve üzerini ganajla eşit seviyede kaplayıp 5 cmlik 2. parçayı yerleştirin.  Hafifce bastırarak bisküvilerin iyice kremaya yapışmasını sağladıktan sonra pastayı aynı hizadaki kenarlar alta gelecek çekilde çevirin. Artık pasta dik konumdayken devam edeceğiz. Kenarları ganajla kapladıktan sonra 3 cmlik bisküvileri yanlardan yapıştırıp ve ganaj sürün. Daha sonra son parça olan 1 cmlikleri yanlardan kremaya yapıştırın ve pastanın kalan kısımlarını ganajla kaplayın ve düzeltin. Şeklini koruyarak soğuyabilmesi için pastayı altına serdiğiniz folyoyu yanlardan kaldırıp birleştirerek sarın ve buzlupa veya dolaba bırakıp en az bir saat dinlendirin.

Gerekirse üstünü yine krema ile kaplayabilir veya kakao serpebilirsiniz.












tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...