23 Mayıs 2013 Perşembe

Yoğurtlu Gökkuşağı Dondurma


Bloguma bir iki göz attıysanız gökkuşağına olan sevgimi anlamışsınızdır belki. Çocukluktan beri böyle, 25 yaşına geldim hala evimin yolu gökkuşağından olsun istiyorum. Care Bears'ın çok etkisinde kalmışım :D

2 gün önce Tchibo'ya uğradım ve bu sos saklama ve dondurma kaplarını gördüm ve hemen aldım. Ne zamandır aklımdaydı dondurma kalıbı almak ama bir türlü istediğim gibi bir şey bulamadım, bunlar da tam olarak aradığım gibi değiller ama artık dayanamadım.

Dondurmayı yoğurtlu yapmamın sebebi yoğurdu çok seviyor olmam bir de İtimat'tan çok güzel bir çömlek yoğurdu almış olmam ve tabi onun da miktarının çok olması, tek olduğum için bitmeyeceğinden emin olmam.Bir kısmını böyle dondurma yaptım, artık gelene gidene zorla yediririm.  Dondurma demişken, tam olarak dondurma kıvamı yok, çünkü o aşamaları yapmadım. Daha önce zaten gerçek manada bir dondurma yapma deneyimim de yok, kendimi dondurma makinasına saklıyorum. Diğer türlü yarım saatte bir karıştırmak falan çok iş, ve tutmama ihtimali de var.

İlk denememi iki çeşit yaptım. Birisi portakal, vişne ve vanilyalı; diğeri muzlu renk renk. Lezzet olarak portakallıyı babam daha çok sevdi. Ben ikisini de yerim gayet. Gökkuşağı dondurmalarımız muzlu çünkü
bulabildiğim renk vermeden aroma katabilen tek şey muz oldu. Bu arada gerçek muz  olmadığı için muz kullanmadım, muhtemelen muz püresiyle çok daha güzel olur. Gece açık yer bulabileceğimi bilsem çıkıp muz alırdım ama o saatte de imkansızdı ben de muz yerine muzlu bir krema tozu kullandım. Siz vanilyalı pasta kreması tozu veya elinizde renk vermeyecek artık hangi toz krema varsa ondan kullanabilirsiniz. Ya da sadece yoğurt, şeker ve vanilya da kullanabilirsiniz.

Rainbow olayının tek kötü yanı, çok bulaşık çıkması ve en az 6 renk malzeme yapmak. Ben önce mor yapıp her kalıba gereken miktarda boşaltıp, sonra kabı yıkayıp o kapta  maviyi, sonra diğer renkleri yaptım. 6 ayrı kap kullansam muhtemelen yaptıktan sonra öylece bırakacaktım, yıkamaya üşeneceğim için.

Eğer diyet yapıyorsanız, yağsız yoğurt kullanıp şeker yerine bal veya tatlandırıcı kullanabilirsiniz.


YOĞURTLU GÖKKUŞAĞI DONDURMALAR

Malzemeler:

Bendeki kalıba 750 gr kadar yoğurt gitti, 9 dondurma çıktı kalıpların da bir standardı olmadığı için miktar vermek yanlış olur.


  • Kalıpları dolduracağınız kadar kıvamlı ve ekşi olmayan yoğurt
  • Pudra şekeri
  • Yoğurdun rengini çok bozmayacak bir aromada ve renkte krema veya puding tozu veya vanilya veya sevdiğiniz bir aroma
  • Mor, Mavi, Yeşil, Sarı, Turuncu, Kırmızı renklerde gıda boyası
  • Dondurma kalıpları
Hazırlanışı:

Ayrı kalıplarda yapmak isterseniz önce yoğurdu, şekeri ve aroma vericileri karıştırın. Puding veya Krema tozu kullanacaksanız çırpmanızda fayda var.

Daha sonra 6 ayrı kaba alıp, gıda boyaları ile renklendirin ve sırasıyla tabana mor gelecek şekilde "mor > mavi > yeşil > sarı > turuncu > kırmızı olacak şekilde kalıplara doldurun, sapları da yerleştirdikten sonra dondurucuya koyabilirsiniz. 




tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...