25 Mayıs 2013 Cumartesi

Fırında Pesto Soslu Tavuk Sarma





Fırın yemeklerini beşamel soslu değillerse çok tercih etmiyorum genelde ama bu istisnalardan biri, çünkü beşameli aratmayacak malzemelerimiz var.

Açıkçası fırında tavuk rulo tarifini benim de ilk denememdi, ama ortaya çıkan şey şahane oldu. Baktım dolapta göğüs var, tatlı ekşi soslu tavuk ve fırında tavuk sarma yapmakla arasında gidip geldim ama sonra bu pesto soslu tavuk sarmaları yapmaya karar verdim. Şiddetle tavsiye ediyorum. 2 çeşit yaptım, yanına da fırınlanmış sarımsaklı elma dilim patates yaptım çok da güzel oldu.

Fırında tavuk sarma tarifle ilgili dikkat edilecek birkaç şey var onları da yazayım.

Tavukları rahat rulo yapabilmek için tavuk göğsünün ince olması gerekiyor, hazır alacaksanız zaten inceltilmiş halde paketlenmişleri de var. Tavuk göğsünden elde kendiniz yapacaksanız da tavuk göğsünü enlemesine ikiye bölüp bir et döveceği yardımıyla inceltebilirsiniz. Et döveceğiniz yoksa tavuğu bir buzdolabı poşetine veya temiz bir poşete koyup düz ve sert bir zemine serin. Daha sonra ağır bir borcamla veya güvecle veya yine kalın tabanlı ağır bir bardakla dikkatlice vurarak inceltebilirsiniz.

Tavuğu süt, karabiber, şeker ve tuzlu karışımda 1 saat kadar bekletmeniz hem lezzetlenmesini hem de yumuşacık olmasını sağlar.

Eğer sebzeleri çok yumuşak seviyorsanız önceden tavada veya ızgarada biraz pişirmenizde faryda olabilir. Bu şekilde de gayet pişmişti ama ben biraz diri sevdiğim için emin olamadım.

Ben fırına vermeden üzerlerine biraz tereyağı sürdüm. Tavuk ruloları kızarmaya başlayınca fırını açıp biraz da parmesan serptim. İsterseniz siz bu aşamada beşamel sosla kaplayabilirsiniz. Ama krema kullanmayın, çünkü sıcaklıktan krema yağa dönüşür.

2 çeşit yaptım demiştim, biri mozarella peynirli ve rokalı, diğeri kaşar peynirli, pazılı ve hindi fümeli.

PESTO SOSLU, MOZARELLA PEYNİRİ VE ROKALI  FIRINDA TAVUK SARMA


4 porsiyonluk tarif veriyorum, siz kişi sayısına göre artırırsınız miktarları

Malzemeler:


  • 4 tane İnce tavuk göğsü
  • 8 dilim mozarella peyniri
  • roka yaprakları
  • 1 orta boy kırmızı biber
  • severseniz mantar dilimleri( ben çok sevmediğim için kullanmadım)
  • tuz
  • 8 tane kürdan
  • rendelenmiş parmesan veya kaşar
  • yumuşak tereyağı
  • Pesto sos veya 100 ml sıvı krema, 1 tatlı kaşığı kuru fesleğen, sarımsak, tuz
Hazırlanışı:

İnce tavuk göğüslerini düz bir yüzeye serin ve üzerine saplarından ayrılmış roka yapraklarını serip her tavuğa 2 yuvarlak dilim mozarella peyniri koyun. Peynirlerin üzerine küçük doğranmış kırmızı biberleri ve kullanacaksanız mantarları ekleyin. Tavukları bir sararak rulo yapın ve kürdanlarla sabitleyin. 

200C fırında 15-20 dakika pişirin. Tavukların üzeri kızarmaya başlayınca fırından alıp biraz peynir rendesi ile kaplayıp peynirler kızarıncaya kadar pişirmeye devam edebilirsiniz. Dilerseniz aynı şekilde beşamel sos döküp tekrar fırına verebilirisiniz. Ama mozarella ve rokadan dolayı pestoyla çok uyumlu oldu.  

Tavuk rulolarınızı yağlı kağıda sararak veya doğrudan fırına sürerek pişirebilirsiniz. Ben kağıt kalmadığı için sarmadım, direkt çok az zeytinyağı ile yağladığım borcamla pişirdim. Kurumasınlar diye de fırına dayanıklı bir kaba 1 çay bardağı su koyup, tavuklarla beraber suya verdim. 







tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...