30 Mayıs 2013 Perşembe

Tambuğday Unlu, Peynirli, Otlu ve Pestolu Pofuduk Poğaça


Tam buğday unu ile daha önce bir çok kurabiye, kek hatta bir tür akdeniz ekmeği olan focaccia deneyimim olmuştu. Hepsinde de sonuçtan memnun kaldım bu sefer de poğaça yapayım dedim ama bu benim ilk poğaça denemem olacaktı, bu yüzden denemeden önce biraz araştırdım. Genel kanı tam buğday, kepek unu gibi unların iyi mayalanmasıdığından yana. Bu yüzden ilk başta bira çekindim ama denemeye karar verdim.



Korkmayın, bahsedildiği gibi korkunç sonuçlar çıkmıyor hatta beklediğim de üzerinde gayet güyel mayalandı. Muhtemelen beyaz un olsa hamur 4-5 katına çıkacaktı.

İlk kez poğaça yaptığım için tarifepüf nokta verebilecek düzeyde değilim ama ben mayalanması için hamur dolu kasenin ağzını kapatıp, üzerine de bir havlu serip camın önüne bıraktım. Neden bilmiyorum, o an öyle esti. Güneş aldı biraz yani ama 40 dakikanın sonunda gayet güzel mayalanmış bir hamur vardı.


Tam buğday unu ile bir tarif denemek istiyorsanız mutlaka poğaça da yapın.

İçini roka, kurutulmuş domates ve peynirli yapıp biraz da pesto ekledim. Benimki tamamen deneysel, siz nasıl seviyorsanız öyle yapın.

TAMBUĞDAY UNU İLE POFUDUK POĞAÇA
10-12 tane

Malzemeler


  • 1 yumurta beyazı
  • yarım çay bardağı zeytinyağı
  • yarım çay bardağı ılık süt
  • yarım çaybardağı ılık su
  • yarım çay bardağı yoğurt
  • 1 yemek kaşığı kadar instant (toz-kuru) maya
  • 2 su bardağı tam buğday unu
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • tuz


Üzerine: 1 yumurtanın sarısı+3 yemek kaşığı zeytinyağı karışımı

İçi için:


  • 1 su bardağı kadar beyaz peynir
  • sevdiğiniz bir  (roka, maydanoz, fesleğen, yeşil soğan ne severseniz)
  • 2 yemek kaşığı sızma zeytinyağı
  • varsa kurutulmuş domates ve pesto sos



Tambuğday Unlu Pofuduk Poğaçanın Hazırlanışı

Unu bir yoğurma kabına alıp üzerine kuru mayayı serpin ve diğer tüm malzemeleri ekleyerek yoğurun. Hamur çok yapışkan olursa biraz daha un ekleyerek yoğurabilirsiniz ama yumuşak bir hamur olmalı.

Hamuru ağzını kapatabileceğiniz bir kaba alın ve üzerinde kabarması için yeterli boşluk kalacak şekilde kapatın. Gerekirse havluyla sarabilirsiniz. Ilık bir ortamda olmalı mayalanması için.

40-50 dakika bekledikten sonra kabarmış olması gerekiyor hamurun.

Hamurdan cevizden biraz büyük parçalar koparıp, iç malzemeden ekleyerek şekil verip yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin ve mümkünse üzerini kapatarak 15-20 dakika daha bekletin. Biraz daha kabarmış poğaçaların üzerine yumurta-yağ karışımından sürün ve önceden ısıtılmış 180C fırında pişirin.

Tam buğday beyaz undan biraz daha geç pişeceği için kontrollu olmanızda fayda var.


tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...