3 Eylül 2013 Salı

Kırmızı Kadife Pasta, Peynirli Krema İle



Bu kaçıncı red velvet cake yapışım bilmiyorum.  Kendi evime 1 ay daha gitmeyeceğim, ailemin yanındayım şimdilik. Buraya gelen giden de çok olduğundan bu sefer pasta şeklinde yaptım kırmızı kadife keki. Dışarıdan bakınca nasıl görünüyor bilmiyorum, çok değişik bir tadı yok. Kek işte hafif kakaolu ama yapısı güzel kesinlikle. Hoş bu yaptığımın içine kefir ve limon suyu koyduğum için çook da kadife olmadı :) ama yine de güzeldi. Kremasına gelince, sadece peynir, tereyağı ve pudra şekeri kullandım. Keki 4 parçaya ayırdım ve ince tabakalar halinde krema sürdüm. Bu kadar. Denerseniz şimdiden afiyet olsun.



Kırmızı Kadife Pasta (Red Velvet Layer Cake)

Krema:
1.5 paket labne peyniri (300)
250 gr yumuşak tereyağ
1.5 çay bardağı pudra şekeri (tadına bakıp artırabilirsiniz)

Tereyağı ve pudra şekerini krema kıvamı alana dek çırpın. Üzerine peyniri ekleyip pürüzsüz bir karışım elde edene kadar çırpın ve kek pişene kadar dolapta soğumaya bırakın.


Kek:
4 yumurta
1 su bardağı buttermilk veya kefir
1.5 su bardağı toz şeker
3.5 su bardağı un
1 çay kaşığı elma sirkesi veya limon suyu
1 su bardağı sıvıyağ
1 yemek kaşığı kakao
1 tatlı kaşığı kabartmatozu
1 fiske tuz
1 çay kaşığı kırmızı gıda boyası (jel, toz veya sıvı)
vanilya

Hazırlanışı:
Yumurta, şeker ve tuzu kabarana kadar yüksek devirde 5-6 dakika çırpın. İçine yağı, sirkeyi, buttermilki ve gıda boyasını ekleyin. Unu, kakao ve kabartmatozunu üzerine eleyip düşük devirde malzemeler karışana kadar çırpın. Yağlanmış 24-26 cm çapındaki bir kalıba döküp 175C'de 40-45 dakika pişirin.

Kek ılıdıktan sonra kalıptan çıkarın ve tercihen enine 4 parçaya ayırıp, aralarına ince bir kat kremadan sürün. Kekiniz soğuk veya oda ısısında olmalı kremanın erimemesi için.

(ben kare borcamda yapıp keki ikiye ayırdım. sonra her parçayı da iki kata bölüp üst üste koydum, bu sayede 4 katı rahat elde ettim. çember kalıplarla böyle sonuç almak zor olabilir. o yüzden hamuru 2 ayrı çember kalıba bölüp 2 kek pişirip 4 kat elde edebilirsiniz. )

Not: Yeni Gelin'e teşekkür ediyorum burdan, belirtmeyi unuttuğum bir kaç noktayı düzeltmeme vesile olduğu için :)


tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...