15 Eylül 2013 Pazar

Frambuazlı Kırmızı Kadife Pastacıklar




Çok güzel görünmüyorlar mı? Minik kavanozlarda tartlar, dipleri kırmızı kadife kek üzerleri peynirli krema ve ahududu kaplı. Pek güzel oldular, hemen yedik bitirdik :)

Kalmış, bayatlamış, artmış keklerinizi bu şekilde değerlendirebilirsiniz. Ben artan hamurdan yapmıştım bu yüzden keki tazeydi, ıslatmadım. Eğer bayat kek kullanacaksanız nar veya frambuaz suyuyla ıslatabilirsiniz. Özellikle nar çok yakışıyor. Islatmak için bayat olmasına gerek yok, tazeyse de ıslatabilirsiniz çok daha yumuşak güzel olur ama bayatsa kesin ıslatın :)

*Ben Gü Puds manyağıyım, çok severim. Bir sürü kavanozları var bende. Onları kullanarak yaptım, siz de böyle kase gibi kavanozlarınız varsa kullanabilirsiniz.

*Sufle kapları, kuplar, dondurma kaseleri veya kaseler hatta ayaklı bardaklar bile böyle tarifler için oldukça uygun ve şık.



Peynirli Kremalı Kırmızı Kadife Kavanoz Pastalarının yapımı tarifi çok kolay: 

-Yeni kek yapacaksanız minik kaplara istediğiniz bir kek hamurunu üzerinde krema için yer kalacak kadar paylaştırıp pişirmek, kek ılıyınca da krema ve meyve ile süslemek.

-Ama bu tarif en güzel bayat veya fazla kekleri değerlendirmek için kullanılır. Eğer bayat kekle yapacaksanız, keki ufalayın ve kavanozların veya kaselerin dibine yayın. Parmaklarınızla bastırıp biraz kıvamını sıkılaştırın ve sevdiğiniz bir meyve suyu ile ıslatın. Daha sonra kremayı sıkıp, yine ıslattığınız meyve suyuna uygun bir meyve ile süsleyin.

Benim kullandığım kekin tarifi burada.
Kremanınki de burada.



Sizlerin de böyle bayat ürünleri değerlendirmek için kullandığınız tarifleriniz, yöntemleriniz var mı?

tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...