12 Eylül 2013 Perşembe

Süt Tozu Mevzusu



Süt tozu diyince bir çok kişinin aklına kahve kreması geliyor. Kahve kreması bitkisel ve oldukça yağlı bir üründür ve sütle alakası yok:) Süt tozu ise malum süten elde ediliyor, sütün içindeki suyu aldığınızı düşünün, kalan kısım süt tozu :)

Sağlıklı mı değil mi tartışmasına ise girmek istemiyorum çünkü zaten sütün bile henüz sağlıklı olup olmadığı kesin bir şekilde belli değil. Ben sağlıksız olduğunu düşünmüyorum.

Süt tozu, hem sıvı formda olmadığı için kıvamı pek etkilemiyor hem de lezzet veriyor.

Ben en çok evde çikolatalı krema yaparken kullanıyorum. Bazen de poğaçaların ve keklerin hamurunda. Hem dokusunu güzelleştiriyor hem de lezzet katıyor. Dondurmaya süt tadı verip, kıvamını koyulaştırıyor...

Ah tabi bir de dulce de leche yaparken de kullanıyorum. Sütü ısıtmaya başlamadan önce her bardak süt için 1 yemek kaşığı da süt tozu koyuyorum.

Türkiye'de başka markanın süttozunu henüz görmedim, illa ki vardır ama daha çok endüstriyel mutfaklarda kullanıma uygun fazla miktarlardadır. Ben Pınar'ın süt tozunu kullanıyorum. Büyük marketlerde süt reyonlarında bulmak mümkün. Size de tavsiye ederim.

Fiyatı 4 ile 6 lira arasında değişiyor yerine göre. Buradan Pınar'ın kendi sitesinden besin değerlerini ve nasıl elde edildiğini inceleyebilirsiniz.

Önemli not: Bu bir reklam yazısı değildir, tamamen tarafsızca yazılmıştır. Markanın bu yazıyla herhangi bir alakası yoktur. Ben beğenerek kullanıyorum bu yüzden de tavsiye edebileceğim bir olduğu için ve daha önce de defalarca sorulduğu, bazen de kahve kremasıyla karıştırıldığı için bilgi vermek amaçlı yazdım.

tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...