9 Eylül 2013 Pazartesi

Renkli Lip Balmını Kendin Yap!



Bunu çok önce yaptım aslında, o yüzden yapılış aşamalarının fotoğrafları ne yazık ki yok. Böyle bir işe girişme nedenimse, hem kışın dudaklarımı güzel koruyacak hem de istediğim renkte bir ürün bulamamış olmamdı. Ruj sürsem çok yoğun, renksiz lipbalmlarsa yağ sürmüş gibi durduğu için böyle bir işe kalkıştım ve sonuç beklediğimden daha güzel oldu.

Lipbalm olarak Blistex'in minik kutulardaki onarıcı ve besleyici ama şeffaf bir ürününü kullandım, renk vermek için de 3 ruju karıştırdım tam olarak istediğim rengi elde edebilmek için.

Yapmanız gereken çok basit: Mikrodalgaya girebilen bir kaba, lipbalmınızı ve renk yoğunluğuna göre de istediğiniz miktarda ruju ekleyin ve malzemeler eriyene kadar ısıtın. Isınan malzemeleri iyice karıştırıp kıvamı koyulaşmadan boşalttığınız lipbalm kutusuna koyun. İsterseniz bu işlemi bir kepçenin içinde ocak ateşi üzerinde de gerçekleştirebilirsiniz. (kepçeye lipbalmı ve ruju koyup, ateşe çok temas ettirmeden malzemeleri eritip karıştıracaksınz, hepsi bu. Ruju az az istediğiniz yoğunluğu elde edene kadar kontrollü şekile eklemenizde fayda var.)

Ben yukarıdaki rengi elde edebilmek için maybeline coral fire, mac- ismini hatırlamadığım bir kırmızı ve yine kodunu hatırlamadığım bir İnglot'un toprak tonlarında rujunu karıştırdım. Hep buna benzer ruj arıyordum zaten ama bir türlü tam bu tonu bulamamıştım, çok iyi oldu.

tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...