12 Eylül 2013 Perşembe

Biber Dilimlerinde Yumurta



Ne zaman aile evinde kalsam, artık havasından mıdır nedir bende bir düzene girme, erken kalkma hevesi oluyor. Ev yüksekte ve denize de çok yakın, bu yüzden bende bir dinçlik ve haliyle de bir açlık oluyor buraya gelince. Yediğimin haddi hesabı kalmıyor. Erkenden kalkıp kahvaltı edip sonrasında günü 8-10 öğünle kapatmış buluyorum kendimi. Bugün de o günlerden biri, sabahın 7'sinde uyandım, hem de kendiliğimden. Hazır erken kalkmışken sizinle de kahvaltı sofralarınıza yakışacak bu güzel biber dilimlerinde yumurta tarifini paylaşmak istedim. Hala kahvaltı etmediyseniz belki deneyebilirsiniz bunu.

Muhtemelen çoğunuzun gördüğü bir yöntemdir de yine de paylaşayım dedim. Biber dilimleri içinde yumurta. Biberli yumurta işte, ama görüntüsü pek bir şirin. Denemenizi tavsiye ederim. 

Kullanacağınız biberler daha büyük ve renkli olursa daha şirin, çiçek formunda sonuçlar elde edebilirsiniz ama ben evdeki biberlerle yaptım, o yüzden bu ufak 3 lokmalık dilimler çıktı. Şu kocaman dolmalık biberler oluyor ya hani, sarısı, yeşili, kırmızısı var. Onların dilimleri ile yaparsanız, dilimler de yeterince büyükse yumurtayı çırpmadan içine akıtabilirsiniz. Böylece sarısı dağılmamış olur. 

Biberde Yumurta (Biber Dilimleri İçinde Yumurta)


Tek tek malzeme yazmama gerek olmadığını düşünüyorum. Yapmanız gereken şey basit: Büyükçe biberleri 1.5-2 parmak kalınlığında dilimleyin. Yumurtayı içine eklemek istediğiniz malzemeleri de ekleyip çırpın (peynir, yeşillik, baharat, şarküteri ürünü vs...).  Biberleri hafif yağlanmış ve ısıtılmış tavaya alın ve içlerine çırpılmış yumurtayı akıtın. Alt kısmı biraz pişince tavanın altını biraz kısıp kapakla kapayın. Bir süre sonra baktığınızda yumurta katılaşmış olacak, dilimleri ters çevirin ve üstte kalan kısımların pişmesini de sağlayın. Pişirme süresi 10-12 dakkayı bulabilir. Tavayı kapakla kapamanız önemli, ısı içerde kalıyor ve kalın olan yumurtanın ters çevirmeden içinin de pişmesini sağlıyor. 

Sizin de böyle değişik ve güzel görünen tarfileriniz varsa benimle paylaşır mısınız?

tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...