8 Eylül 2013 Pazar

Kayısılı ve Çikolatalı Kek Topları - Bayatlamış Kekleri Değerlendiriyoruz


Kayısı mevsimi neredeyse bitti, ben neden bu tarifi şimdi yayınlıyorum? Çünkü unuttum :( olsun yine de bulunsun, illa ki kayısıyla olacak değil ya, ben kayısı ve kakaoyu çok sevdiğim için kayısı kullanmıştım. Siz istediğiniz meyveyle, reçelle, kuru meyveyle bile yapabilirsiniz.


Vaktinde çok güzel bir çikolatalı kek yapmıştım, ama 3 boy. Birini teyzem istemişti giderken götürecekti, ikisi kalacak, ikram edilecek ve yenecekti. Teyzem sen giderken keki unut, 4 kişiye 3 tane kocaman çikolatalı kek kalınca bol bol ikram ettik, komşulara verdik derken yien kaldı keklerden birinin tümü. Ben de bu zaten bayatladı artık böyle ikram edilmez diye böyle bir şey denedim, pek güzel oldu. Sizin de kalan kekleriniz, kurabiyeleriniz varsa siz de yapabilirsiniz. İlla kalmasına gerek yok, sırf bunun için de kek pişirebilirsiniz.

Gelelim kayısıya. Kayısının kendisini çok sevdiğim gibi çikolata, haliyle de kakaoyla olan uyumunu da pek severim. Damak tadı işte, kimisi de ne alaka der. Evde bahçe mahsulü bol da kayısı olunca kayısılar da tükensin diye kayısılı yaptım bunu. Kek popsun dışı çikolata kaplı olmayan, daha bizdeni.

Kayısı yerine muz, çilek, vişne, kuru kayısı... istediğinizi kullanabilirsiniz. Sadece çilek ve vişne gibi meyvelerin suyunu bırakabileceğini unutmayın.

Kayısı kullanmayacaksanız  meyveleri pişirmenize gerek yok. Kayısıyı da pişirmek zorunda değilsiniz.

Kuru kayıs kullanacaksanız s3-4 dakika kaynatmanızda ve iyice suyunu süzmenizde fayda var.

Kayısılı Ve Çikolatalı Kek Topları 

Malzemeler:

Bayat kakaolu veya çikolatalı kek (1 bütün kekten çok fazla çıkıyor, ben orta boy bir kek kalıbıyla yapılmış kekin yarısını kullandım. Yarısını dondurup daha sonra kullanabilirsiniz)
1 çay bardağı sıvı krema + 1 yemek kaşığı tereyağ veya 1 çaybardağı sütle çırpılmış 3-4 kaşık kremşanti veya benzeri krema)
Dilerseniz 2-3 kaşık kakaolu fındık kreması veya herhangi bir aroma (badem, fındık, kahve vs) (ben kullanmadım)
Kaplamak için hindistan cevizi, toz fındık, fıstık, ceviz, badem vs

12 tane kayısı
3 kaşık toz şeker

Hazırlanışı:

Kayısıların çekirdeklerini ayıklayıp, 1 kayısıdan 8 parça elde edecek şekilde kesin. (her bir yarımı 4'e böleceksiniz)
Tavaya şekeri ve kayısıyı koyup, şeker eriyene kadar nazikçe karıştırın ve kayısılar suyunu çekene kadar pişirin. Soğutun.

Kekin kullanacağınız kadarını robotta veya elinizle ufalayın. Un kadar küçük parçalara ayrılmayacak ama tamamen ufalanmış olmalı.

Sıvı kremayı kaynatmadan ısıtın ve ocaktan alıp tereyağı ekleyip karıştırın.
Keke sıvı kremayı veya kremşantiyi ekleyerek yoğurun. Kurabiye hamuru kıvamı alacak, bu yüzden azar azar eklemenizde fayda var.

Bundan sonrasını dolgulu kurabiye gibi yapacağız. Yoğurduğunuz hamurdan cevizden biraz büyük parçalar koparıp elinizde yuvarlayın ve avuç içinizden biraz daha büyük olacak şekilde açın. (Bastırarak düzleştirin ve yayın)
İçine 2 parça kayısı koyup hamuru kapatın ve yuvarlayın.

Hindistan cevizi dolu bir tabağa batırarak hindistan cevizi ile kaplayın.





tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...