2 Eylül 2013 Pazartesi

Fırında Patlıcan Kebabı (Gaziantep)



Kebap, çoğumuzun zannettiği gibi Türk mutfağına değil Arap mutfağına ait bir yemektir. Ocakta veya ateşte pişen et demekmiş. Daha sonra Araplardan öğrenip, devşirmişiz. Her türlüsünü yapmışız. En güzelini de Gaziantep'te yersiniz bence. Ben adana kebabın bile en güzelini Gaziantep'te Halil Usta'da yedim. Siz de yolunuz düşer de giderseniz Antep'e Halil Usta'ya uğrayıp küşleme yiyin kesinlikle. İmam Çağdaş falan hikaye.

Patlıcan Kebabı ise Gaziantep'te gerek mangalda gerek fırında çokça yapılan bir yemek. Hatta insanlar orda kendi fırınlarında yapmaz, pide ekmek satan fırınlara verirler onlar o kocaman fırında pişirirler ya eve gönderirler, ya da sahibi gelip alır. Tıpkı fırına 1 kilo kıymayı verip, onları lahmacun olarak geri almak gibi :) Evet, Antep'te böyle bu işler. Gidip kebapçıdan veya lahmacuncudan almazsınız lahmacunu.
Verirsiniz istediğiniz kadar kıyma, istediğiniz saatte gider alırsınız lahmacunlarınızı. Hem de incecik hamurla yapılmış, bol malzemeli... Neyse, Antep'i özledim zaten bu aralar, uzun zamandır da gidemiyorum resmen özlemim depreşti.

İstanbul'da yaşamaya başladığımda burda Gaziantep'teki o güzelim tırnaklı pideleri çok aramıştım. Hatta ilk geldiğimde bi pide fırınını bizimkiler gibi sanıp heveslenmiştim meğer şu içi malzemeli karadeniz pidesi yapan yerlerdenmiş. Zaten bulamadım da sonra benim fırınlardan. Yine İstanbul'da daha önce bulunduğum sıralarda ve yaşamaya başladığımdan beri de kebap yiyemiyorum. Zaten çok kebap seven biri değilim burda ne zaman yediysem ilk lokmadan sonra bıraktım 2-3 yer haricinde. Kıymaları, etleri çok lezzetsiz ve kokuyor hemen her yerin. Tabi bir iki tane favori restoranım var yine de. :) Neyse neyse, bu kadar muhabbet yeter. Gelelim Patlıcan Kebabı tarifimize.

Efendim patlıcan kebabı benim pek sevmediğim, ama seveni bol olan çok da kolay bir yemeğimiz. 2 ana malzemeden yapılıyor, patlıcan ve kıyma. Kıymasına da tuz ve karabiberden başka bir şey eklemiyoruz. Kendilerini fırınlayabileceğiniz gibi şişlere dizip mangalda da pişirebilirsiniz. Ben ikisinden de çok hoşlanmam. Ben soğancıyım, soğan kebabı severim. Fırınlanmışını da mangaldakini de. Ama siz yapın patlıcan kebabını, hem çok kolay hem de herkes çok seviyor.

Bu fotoğraflarda görmüş olduğunuzu da annem yaptı, ben değil. Bana kalsa biri özellikle ve ısrarla istemeden yapacağım bir şey değil. Ama soğan kebabı yaparım bak, hiç yapmadım fakat yapsam güzel olur. Neyse, tarif orta yaş dönemini Gaziantep'te geçirmiş aslen İzmir'li annemden geliyor:



Fırında Patlıcan Kebabı Tarifi

6-8 kişilik

Malzemeler

  • 1.5 kg uzun kemer patlıcan
  • 750 gr orta yağlı kıyma
  • 1 tatlı kaşığı karabiber 
  • tuz

Ayrıca yanında servis etmek için

  • 3 orta boy domates
  • 7-8 tane kırmızı biber
  • 7-8 tane yeşil biber

Hazırlanışı

  1. Patlıcanları yıkayıp 3-4 parmak eninde parçalara kesin. 
  2. Kıymaya tuzu ve karabiberi ekleyip iyice karışana kadar 4-5 dakika yoğurun. 
  3. Kullanacağınız tepsiye 1 dilim patlıcan bir top kıyma dizeceksiniz. Bu yüzden kıymaları ceviz büyüklüğünde koparıp yuvarlayın ve tepsi dolana kadar bir dilim patlıcan bir köfte şeklinde dizin. 
  4. 225C Önceden ısıtılmış fırında 40-45 dakika kadar patlıcanlar yumuşayıp köfteler pişene kadar pişirin.


Dilerseniz patlıcan-köfte sıralarının üzerine 4'e böldüğünüz domates dilimlerini ve biberleri dizebilirsiniz ama domateslerin suyu akacaktır. Bu yüzden sebzeleri ayrı pişirmenizi ve daha sonra servis sırasında tepsiye veya tabaklara koymanızı öneriyoruz. Kebaba başlamadan önce sebzeleri pişirebilirsiniz.

Afiyet olsun.





tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...