1 Eylül 2013 Pazar

Carte D'or Çikolatalı Macaron






Makaron bence kadın tatlısı, böyle renkli renkli pek şirinler. Hiçbir erkek görmedim ki macaron resmi paylaşsın, kapak fotoğrafı yapsın veya macaron olsa da yesek desin. Ben de en çok çikolatalı ve vanilyalı makaronları seviyorum. Daha sonra da şu çiçekli olanları; gül, menekşe, portakal çiçeği, lavanta... Fabuloso gibi oluyorlar ama olsun içi kremalı olduktan sonra hepsini severim ama o reçelli gibi olanlardan pek haz etmiyorum.


Daha önce hiç makaron yapmayı denememiştim, nedense tutturamam gibi düşündüm hep bu yüzden bulduğum her yerinkini denedim. Türkiye'den favorimse Divan'ın dışı kakao kaplı olanları. Dün markete gidip çikolatalı  mus malzemesi alacaktım ki Carte D'or'un kutusunu gördüm ve bir deneyeyim dedim. İyi ki de denemişim, başarılı oldu.
Sadece içinin kremasını kullanmayıp kendim ganaj yaptım ve diğer tüm talimatlara uydum. Üstünü de çok devdiğim için koyu kakao ile kapladım. Fiyatı 5.5 TL idi. Sadece 2 yumurta beyazı ve 100 ml süt eklemeniz gerekiyor fazladan. 12 makaron için oldukça uygun :)

Zaten hazır bir karışımı yaptığım için tarif vermeme gerek yok sanırım, Carte D'or kutusunun üstündekileri harfiyen uygulayınca eteklenmiş, üstü çıtır çıtır içi yumuşacık makaronlarınız oluyor.

Ara kremayı ayrı yapmamın sebebi ise pişiyor olması ve tadının çikolatalı sos gibi olması. Koyu kıvamlı bir puding gibi olacaktı, ganajınsa daha dolgun yapısı ve yoğun tadı oluyor.

Ara kreması olarak illa çikolatalı ganaj yapmak da zorunda değilsiniz. Vanilyalı, beyaz çikolatalı, karamelli, fıstıklı gibi çeşit çeşit krema ve ganaj seçeneklerden birini tercih edip çikolatalı olması zorunluluğundan da kurtarabilirsiniz makaronları zira üst kısmının kakao tadı çok baskın değil.

Ben sadece Çikolatalı Ganaj tarifi vereceğim. Ganajı makaronları yapmaya başlamadan önce yapıp dolaba atarsanız kolaylık olur.



Çikolatalı Ganaj 

12 makaron içi için

Malzemeler

150 ml sıvı krema
160 gr %70 kakaolu bitter çikolata
50 gr tereyağ

Hazırlanışı:

Kremayı sos tenceresinde kaynayıncaya kadar ısıtın ve hemen ocaktan alın. İçine küçük parçalara böldüğünüz çikolatayı ekleyin ve çikolata tamamen eriyip karışıncaya kadar karıştırın. Daha sonra tereyağını ekleyin ve karıştırın. Soğutup makaronların arasına sürün.

Ganaj soğuyunca böyle yoğun ve dolgun oluyor.



tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...