27 Mart 2013 Çarşamba

Beyaz Çikolata Dolgulu Brownie Cupcake

beyaz çikolata dolgulu browni cupcake

beyaz çikolata dolgulu browni cupcake


Bunları dün pişirdim, sırf iç dolguyu denemek için. Beklediğimden iyi oldu diyebilirim, çünkü ben beyaz çikolata dolgusundan dolayı bana aşırı tatlı gelir diye düşünüyordum ama öyle olmadı. Keki klasik browni keki, içine de beyaz çikolatalı ganaj doldurdum.

Browni olduğu için pofuduk ve çok kabaran bir kek amaçlamadım ben, o yüzden her cupcake kalıbına 1.5-2 yemek kaşığı hamur koydum. Muffin gibi kocaman olmasına gerek yok bence, böyle daha iyi gibi geliyor bana.

Bir dahaki Cupcake denememde Cupcake nasıl doldurulur, cupcake dolgusu nasıl yapılır onları da fotoğraflayıp aşama aşama anlatacağım. Doldurma aşamasını gece yaptığım için fotoğraflama imkanım olmadı.

Beyaz Çikolata Dolgulu Browni Cupcake

beyaz çikolata dolgulu browni cupcake


Brownie Hamuru

Yaklaşık 15 cupcake çıkar diye tahmin ediyorum, hamuru ne kadar koyduğunuza bağlı.

  • 250 gr mümkünse %70 kakao oranlı bitter çikolata 
  • 150 gr tuzsuz tereyağı
  • 5 yumurta
  • 1 su bardağı un
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 su bardağı+ 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 tutam tuz
Hazırlanışı:

1. Fırını 175 dereceye ayarlayıp ısıtıyoruz. Kalıbın tabanına pişirme kağıdı serip, kalan kısımları yağlayın.

2. Bitter Çikolata ve tereyağını benmari usülü eritin.

3. Yumurta, şeker ve tuzu 3-4 dakika kabarana kadar hızlı devirde çırpın. Erimiş çikolata ve tereyağı karışımının yarısını ve vanilyayı ekleyin, ve yavaş devirde 1 dakika kadar çırpıp kalan yarısını da ekleyip yine yavaş devirde tamamen karışana kadar çırpın.

4. Çırptığımız karışıma, un, kakao karışımını mümkünse eleyerek ve bir yandan da çırparak yavaşça ekleyin. Mikser yine yavaş devirde olmalı, çok hızlı çırpmamaya özen gösterin. 

5. Hamuru cupcake kalıplarına bir kaşık veya krema sıkacağı yardımı ile doldurun. Brownie çok kabaran bir hamur olmadığı için eğer kabarmış gibi görünsün istiyorsanız en azından kağıtların yarısından çoğunu doldurun. 

6. 175C fırında arada kontrol ederek pişirin. Cupcakeler normal kalıp keklere göre daha hızlı piştikleri için kontrollü pişirmenizde fayda var.

Keklerin içini doldurmadan önce iyice soğutun.

Beyaz Çikolatalı Ganaj
  • 200 gr beyaz çikolata
  • 150 ml sıvı süt kreması
  • 50 gr tereyağ
Hazırlanışı:

1. Beyaz çikolatayı küçük parçalara ayırın. Sıvı kremayı küçük bir tencerede kaynamamasına özen göstererek iyice ısıtın ve içine tereyağı ile çikolataları ekleyin. Çikolatalar eriyip karışım homojen olana kadar karıştırın.

2. Karışımı soğumaya bırakın. Ganajı dolgu kreması olarak kullanacağınız için kekin de soğuk olmasına dikkat edin, yoksa içinde eriyip gidiveriyor:)




tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...