14 Mart 2013 Perşembe

Güveçte Kuru Fasulye



Ta da! İşte ilk kuru fasulyem. Evet kuru fasulye yapmayı bilmiyordum ben, hiç yapmamıştım. Çok da sevdiğim bir yemek aslında özellikle cacık ve pilavla beraberse en sevdiğim yemeklerden biri haline dönüşebilir. Tabi 5 yıldır yalnız yaşadığımı da düşünürsek, ya ailemin yanındayken ya da dışardan söylediğim zamanlar yiyebildim. Ah, bir de kuru fasulyeciler var ve bazıları gerçekten iyi yapıyorlar. Hiç yapma ihtiyacı duymamıştım kısacası bu yemeği, ama hazır annem şu sıralar benimle kalırken yapalım dedik. Hem ben öğrenirim, hem de benim gibi bilmeyenler için adım adım fotoğraflı bir tarif yayınlarım dedim.

Biz özellikle güveçte yaptık, tencere ve düdüklüye göre çok daha lezzetli ve güzel kıvamlı oluyor bence güveç yemekleri. Ayrıca yine ben kuru fasulye de yeşil biber, domates falan sevmediğim için sadece kurufasülye pişirdik, etleri de yine güveçte ayrı olarak sote yapmıştık sonradan ekledik. Benim gibi yemekte et kokusu sevmeyenler için oldukça faydalı bir yöntem :) Siz biberli, domatesli falan yapmak isterseniz onları da çiğden koymanız gerek. Yani soğan ve fasülyenin konulduğu zaman ekleyebilirsiniz tencereye. Et de aynı şekilde, bizim yöntemde hepsi bir arada, aynı anda çiğden pişirilmeye bırakılıyorlar.

Fasulyeyi önceki geceden ıslatmadık, yemeği yapmaya başlamadan önce 20 dakika kadar suda haşladık yetti. Gaz falan yapmadı yani korkmayın :)


Bu tarifle 4 yemek tabağı fasulye elde edersiniz.

Hazırsanız başlayalım:

Güveçte Kuru Fasulye Tarifi

Malzemeler:

1 kupa kuru fasulye
1 çay bardağı zeytinyağı
1 orta boy soğan
1.5 yemek kaşığı domates salçası
2 kupa kaynamış su
tuz
1 küp şeker

Hazırlanışı:

Ön hazırlık olarak kuru fasulyelerimizi 20 dakika kadar suda kaynatıyoruz ki gaz yapmasın.




Sonra süzüyoruz, fasulyeler şu görüntüyü aldılarsa pişmeye de hazırlar.



5 dakika güveci ocakta ısıtıyoruz.

Güvece 1 çay bardağı zeytinyağını ve güzelce doğradığımız soğanı koyuyoruz. (domates biber falan koyacaksanız bu aşamada koymanız gerekli)
Üzerine salçayı, kuru fasUlyeyi ve tuzu ekliyoruz.




Güvecin üzerine pişirme kağıdı veya alüminyum folyo serip, güveç kapağını kapatıyoruz.



20 dakika bu şekilde pişen kuru fasulyelere 1 küp şekeri ve 2 kupa kadar kaynar suyu ekliyoruz ve karıştırıyoruz. Az kıvamlı bir çorba kıvamında olmalı. Gerekirse su ekleyebilirsiniz. Kapağı tekrar kapatıp 1.5 - 2 saat kadar kontrollü bir şekilde pişmeye bırakıyoruz.


Arada bir kontrol edip fasülyelerin pişip pişmediğine bakmakta fayda var. Şöyle kıvamlı görünüyorsa neredeyse pişmiş demektir. Tadına bakıp karar verirsiniz devam mı tamam mı diye.



Ben çok sulu sevmediğim için güveç kapağını açıp, biraz daha pişirdik ki koyulaşsın iyice kıvamı.

Fasulyeler ağızda dağılacak kıvama geldiyse yemeğiniz hazır. Yanında pirinç pilavı ve cacık yapmayı unutmayın :) Afiyet olsun.




tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...