23 Şubat 2020 Pazar

Ispanaklı Fellah Köftesi Tarifi

Ispanaklı Fellah Köftesi Tarifi

Yemek Tarifleri, Etli Yemek Tarifleri,Tatlı Tarifleri,Hamurişi Tarifler ve Daha Fazlası

  • 1,5 su bardağı ince bulgur 
  • 2 yemek kaşığı irmik
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı biber salçası 
  • 1,5 su bardağı kadar ılık su .


Bulguru ve irmiği ılık su ile 15 dakika kadar ıslatıp beklettim. Salça ve un ekleyip kıvam alana kadar yoğurdum. Şekil verip, kaynamış suya nar ekşisi ve tuz ekleyip köfteleri haşladım. .
.

  • 2 adet orta boy kuru soğan 
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 2-3 yemek kaşığı nar ekşisi
  • 1 yemek kaşığı biber salçası 
  • 3 diş sarımsak 
  • Yarım demet ıspanak .
Soğanı ve sarımsağı yağda soteledim . Salçayı ekleyip çok az kavurdum. Yıkamış doğranmış ıspanakları ekledim ve 5 dakika kadar kapağı kapalı şekilde pişirdim. Yeteri kadar sulu değilse sos bu aşamada köftenin kaynar suyundan ekleyebilirsiniz . Nar ekşisi ve tuz da ekleyip köfteleri ıspanak sosunun üzerine aldım . 4-5 dakika kadar daha pişirip servis yaptım. .

TARİFİMİN VİDEOSU