30 Temmuz 2015 Perşembe

Gateau Fondant Au Chocolate / Çikolatalı Fondan Kek Tarifi ve Gökçe Ile Buluşmak


Birkaç gün önce, yaklaşık 1-1.5 yıldır instagram üzerinden tanıştığım ama daha öncesinde de blogunu hayranlıkla takip ettiğim Çikolata Kavanozum adlı blogun sahibi Gökçe ile görüştüm. Sonunda. Hani bazı insanlar olur ya, daha tanışır tanışmaz sanki 40 yıllık arkadaşmışsınız gibi hissedersiniz, hah Gökçe ile de tam öyle oldu. Zaten benim kendisini instagramdan bulup yapışmam sonucu mecbur benle konuşmak zorunda kalıp, sonra da facedeki muhabbetlerimizden sonra anlaşacağımızı biliyordum ama sanki ezelden beri ahbabımmış gibi rahat olacağımı tahmin etmedim.


Hayır siz bilmezsiniz ben aslında en başta çok soğuk görünen biriyim. İlk zamanlar pek cana yakın gelmem kimseye. Ortaokuldan beri o kadar çok insandan benden önceleri sinir olduklarını, gıcık olduklarını ama sonra sevdiklerini duydum ki. Nefret eden de olmuş, burnu havada bulan da, ukala bulan da. Aslında çok iyiyim ya, tanısanız seversiniz. Valla bak. Sadece alışmam lazım karşımdaki kişiye ama çok nadir böyle anında kaynaştığım insanlar da olabiliyor. Aşağıda fotoğraftaki güzeller güzeli kadın bunun en somut örneklerinden biri. Üstelik bir de ayakkabım ayağımı parçaladığı için inanılmaz bir huzursuzluğum olmasına rağmen çokgzel vakit geçirdim. (Gökçe için yorum yapmayayım, ben mızmızlandım biraz :D)

Ne güzel yerlere gittim sayesinde, gezdirdi resmen beni. Mabel'den baton çikolata aldık, Gökçe'nin önerisi ile Forneria'da pizza yiyip limonata içtik. Aç gözlülük edip sürahi limonata sipariş verdiğimiz için limonatanın yarısı kaldı. Aklınızda olsun, sürahi limonata 4 kişiye yetesi ve çok şekerli. Pizza olarak İsli pizzayı tercih ettik, pek pizza insanı olmasam da sevdim. Restoran da güzel, çalışanları da pek kibar ve ilgili. Hayır, Arda Türkmen'le akraba değilim ama olsam güzel olurdu ya :)

Sonra, tatlı için yine benim Instagram'dan takip ettiğim pasta şefi Berrin Dal'ın yaptığı tatlılardan yemek için Pim Karaköy'e attık kendimizi. Ben tiramisu aldım, Gökçe makaronlardan. Tiramisu oldukça güzeldi. Tavsiye ediyorum. Labneli değil (şükürler olsun) ve klasik şekilde yapılmıştı. Üstünde lezzetli bir çikolata diski ile servis ediliyor.

Ben ve Gökçe
Bıkmadan bana ayakkabı aradık, Gülhane Parkı'nda çay içtik. Ayakkabı bulamayınca ben çareyi kendi ayakkabılarımı terliğe çevirmekte buldum. Mekandan bir makas istedim ve ayağımı acıtan her yeri kestim. Bu arada aklınızda olsun, Mudo'dan ayakkabı almayın. Güya deri. Nefret ettim hayattan sayelerinde. Ya da alın, siz bilirsiniz.

Tüm bu gezme merasimi sonrasında tabi ki eve geldiğimde ölü gibiydim ve iki günde toparladım. Bu arada gerçekten "esmiyor". Hava böyle olunca da insanın ne bi lokma bir şey yiyesi geliyor ne de kımıldayası. Şimdi bu sıcakta bu çikolatalı tatlı ne, ağır değil mi diyeceksiniz belki ama demeden öne bi dinleyin. Evet, çikolatalı, içi sufle gibi akışkan ve evet sıcakken kış için oldukça ideal bir kek. Kekimizin orijinal adı Gateau Fondant Au Chocolat, yani çikolatalı fondan pasta. Sufle, lava kek, safıl, ağlayan kek gibi çeşitli isimleri de var. Bana kalırsa minik tek kişilik olanları sufle, büyük olanları fondan kek.


Sıcaklar demiştik, esmiyor demiştik. Çikolatalı tatlı olur mu demiştik. Olur. Siz bu çikolatalı fondan keki bir de soğuk yiyin. Adeta bir dondurma, adeta dışı kek içi soğuk soğuk krema dolgusu. Ekleyin vişneyi frambuazı, meyveli de olsun iyice serinletsin. Ben frambuaz çok sevmediğimden vişneli çok yaptım daha önce, aayip bir şey oluyor soğuk soğuk. Bu fotoğraftakilerde portakal kabuğu var çünkü canım öyle istedi bu sefer.

Bu arada böyle bir kek yapmanın çeşitli yolları var, bu benim yaptığım en basit olanı. Souffle yöntemiyle, yani sarısı ve beyazı ayrılmış yumurta ile de yapılıyor ve sanıyorum orijinal hali o ama bu hali bence daha güzel ve tabi bir de kolay.


Adının süslü püslü olduğuna bakmayın. Aslında bu keklerin hepsinin mantığı keki tam pişirmemek, Haliyle ortası akışkan oluyor. Herhangi bir kek hamuru ile yapmaya kalkarsanız da aynı görüntüyü yakalarsınız ama tadı muhtemelen kötü olur. Bunun içi pişmese de bu kadar güzel olmasının sebebi yüksek miktarda çikolata ve tereyağ içermesi. Zaten tereyağ ve çikolata olan bir şey illa ki güzel olur yahu.

Öncelikle bir çember kalıba, pişirme kağıdına ihtiyacınız var ekipman olarak. Tereyağ ve çikolatayı eritmek için benmari veya mikrodalgaya, ve bir de miksere ihtiyaç var ama el çırpıcısı da işinizi görür.

Kek fırındayken kabarıyor, ılımaya başladığında ise kabuğu çatlıyor ve çöküyor. Asıl güzel ve yok yapan kısmı da bu keki. Noldu benim kekime diye üzülmeyin sonra, normali o.

Biraz vişne, frambuaz gibi meyveler ekleyebileceğiniz gibi, portakal kabuğu ve baharat da ekleyebilirsiniz keke. alternatifleri yapılabilecek bir tarif. Sadece kıvamı ve yapıyı etkileyecek şeyler eklememenizde fayda var.

Benim gibi büyük bir çember kalıpta pişirip dilimleyerek servis edebilir veya ufak sufle kaplarında tek tek de pişirebilirsiniz. Keki ters çevirmek isterseniz, kalıbın tamamanı tereyağ ile yaplayıp iyice unlayın.

Sıcakken üzerine dondurma, meyve, süt kreması ekleyebilirsiniz. Dolapta iyice soğutup da yiyebilirsiniz. Dediğim gibi, sanki içi bol çikolata kremalı çikolatalı bir kek yer gibi oluyorsunuz ama bu daha orgazmik bir şey kesinlikle. Ertesi gün çok daha iyi bir hale geliyor bence.

Bu arada fırında tutma süreniz çok önemli, fazla tutarsanız akışkanlığını kaybeder. Çok az tutarsanız da pişmez. Bu yüzden, 20 dakikadan sonra bi kontrol edin. Üzeri kabuk tutup pişmiş ama hala yumuşak ve kürdana hamuru bolca bulaşan bir kekiniz olmalı. Bu kıvamı aldıysa fırında tutmayın, çıkarın hemen.

Hadi tarife geçelim.


Chocolat Au Fondant / Çikolatalı Fondan Kek Tarifi 


225 gr iyi kalitede, en az %60 kakao oranına sahip bitter çikolata (doğranmış veya damla)
200 gr tuzsuz tereyağ (küp küp doğranmış)
50 gr iyi kalitede bitter çikolata (küçük doğranmış)
5 büyük boy yumurta
1 1/3 bardak toz şeker (260 gr)
1.5 yemek kaşığı un veya glutensiz un
1 tutam tuz
1 yemek kaşığı incecik rendelenmiş portakal kabuğu (tercihen)

Fırını 200C'ye ayarlayın. 22 cm'lik çeber kabın tabanına yağlı kağıt serip, kenarlarını tereyağ ile yağlayın ve un serpin.

200 gr çikolata ve tereyağını bir kaba alıp mikrodalga veya benmaride eritin ve iyice karıştırın. Şekeri ekleyin ve karıştırıp 2-3 dakika ılıması için bekleyin.

Yumurtaları teker teker ekleyip, her seferinde 30 sn kadar orta devirde çırpın. Unu ve tuzu ekleyin ve homojen ve pürüzsüz bir karışım olana kadar karıştırın. 50 gr ince ince doğranmış çikolatayı ve portakal kabuğunu (tercihen) ekleyin ve tekrar karıştırın.

Karışımı önceden hazırladığınız çember kek kalıbına boşaltıp 1-2 kere sert bir zemine vurarak içindeki fazla havayı alın. Fırında yaklaşık 22-25 dk pişirin.

Pişirme aşamasında kek kabarıyor biraz ama fırından aldıktan sonra çökecek. Kekin üstü kabuklu olacak ama kürdan batırdığınızda kürdana bulaşması gerek, yoksa içi akışkan olmaz.

Keki fırından aldıktan 10 dakika sonra sıcak olarak dondurma, krema veya meyvelerse servis edebileceğiniz gibi soğukken de servis edebilirsiniz.




tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...