22 Temmuz 2015 Çarşamba

Hindistancevizi ve Nektarinli Kek



Hindistancevizi ve Nektarinli Kek


Ben bu postu hazırlayalı 2 haftayı geçiyor, araya başka şeyler girdi yayınlamadım. Sonra da Suruç'ta yaşanan acı olayla beraber biraz daha ara vermek istedim. Böyle olaylar beni çok üzüyor, derinden hem de.  Bu konuda söyleyecek çok şeyim var ama yeri burası mı emin değilim, bu yüzden çok kısa kesiyorum. Hepimizin başı sağ olsun. O güzel kalpli, yürekli gençler nurlar içinde uyusunlar.

Konuya geleyim, yine benim küçüklük hatıralarımdan bir kekten bahsedeyim. Hindistancevizli baton kek. Nasıl severdim tarifi yok. Annem yapardı ama bu Dr Oetker'in hazır kek unuyla, nasıl pofuduk nasıl güzel bir kekti anlatamam. Keşke yine o kekunundan olsa da hala yapsak ama uzun süredir piyasada yok ne yazık ki.

Ben ne zaman taze hindistancevizi alsam aklıma hep kek yapmak gelir ama ben yapmaya başlamadan kızkardeşim Melek'le önce suyunu içer sonra da kırakıra yeriz güzelim meyveyi ya da o an aklıma başka bir şey gelir, onda kullanırım. Düzelteyim, kullanırdım. Bu sefer yaptım! Hem de nektarinli yaptım. Az önce bahsettiğim Dr Oetker kekunu baton kek şeklinde ve epey yüksek oluyordu ama ben tam tersini yaptım diyebilirim. Alcak, ince bir kek, içinde nektarin var. Üzerine de nektarin pişirdim biraz değmeyin keyfime. Ben fotoğraflarda göreceğiniz kalıp için 1 yumurta kullandım ve yine de arttı hamur. Size de 1 yumurtalı tarifi vereceğim, daha geniş ve büyük kalıpta yapmak isterseniz malzemeyi 2-3 katına çıkarın.

Bu yaptığım kaçıncı kek bilmiyorum fakat hala dalgınlıkla yanlış şeyler yapabiliyorum. Keke sızma zeytinyağı ekledim ve karıştırdıktan sonra fark ettim bunu. Korkuyla hamurun tadına baktım ama şaşırtıcı şekilde zeytinyağı tadı neredeyse hiç yoktu ve hamur o kadar lezzetliydi ki dayanamayıp bir kaşık hüplettim orda. Demek istediğim sıvıyağ olarak isterseniz sızma zeytinyağı da kullanabilirsiniz ama riske atmayın daha kokusuz bir yağ kullanın varsa :D

Nektarin yerine şeftali, kayısı falan da kullanabilirsiniz.



Ben keke toz puding koydum biraz, bunun sebbei de bastırılmış bir şekilde de olsa aklımın hala o kekun ile yapılan kekte olması sanırım. Sanki Dr Oetker'in hindistancevizli pudinginden eklersem tadı o kek gibi olur diye düşündüm ve ekledim. İlk kez bir keke puding tozu ekledim ve güzel oldu, varsa siz de ekleyin. Yoksa sadece nişasta ekleyin, dokusunu puf puf yapıyor.

Ben keki muffin yöntemi ile yaptım, yani yumurtaları kabartmadım, bütün malzemeleri beraber karıştırdım.

Kekin dokusu zaten nemli, nektarinler de ayrıca yumuşacık ve ıslak bir yapı veriyor keke. Bu yüzden isterseniz sadece biraz pudra şekeri serpip servis edebilirsiniz ama ben tam bir nektarin delisi olduğumdan taze nektarin kompostosu pişirdim.

Hindistancevizli ve Nektarinli Kek

Hindistancevizi ve Nektarinli Kek


Kek için:
1 organik, serbest gezen tavuk yumurtası
1/2 bardak toz şeker
1/2 bardak zeytinyağı
1/2 bardak süt +1 yemek kaşığı elma sirkesi
6 yemek kaşığı hindistancevizi
2 yemek kaşığı hindistancevizli puding
1.5 bardak un (veya biraz daha fazla)
1 tutam tuz
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 nektarin
1 tatlı kaşığı ereyağ veya sıvıyağ (kalıbı yağlamak için)

Fırını 175C'ye ayarlayın.
Dikdörtgen bir tart kalıbının dibine pişirme kağıdı serip kenarlarını tereyağ ile yağlayıp un serpin.

Nektarini ikiye bölüp her parçayı 1 cm kalınlığında dilimlere ayırın.

Süt ve sirkeyi bir bardakta karıştırıp 5-10 dakika kesilmesi için bekleyin.
Tüm malzemeleri bir çırpma kabına alın ve kesilmiş ve ayranımsı olmuş sütü üzerine ekleyip un topağı kalmayana dek mikserle yavaş devirde veya el çırpıcısı ile karıştırın. (Kekinizin hamuru çok çok katı olmayacak ama çok çok cıvık gelirse biraz daha un ekleyin.)
Keki kalıba boşaltıp üzerine nektarinleri dizin. Nektarinler dibe çökecektir, bunda sıkıntı yok.

Keki üzeri kızarana kadar yaklaşık 30-35 dakika pişirin ve fırından alın.


Taze Nektarin Sosu

2 nektarin
4 yemek kaşığı esmer toz şeker
1/2 çay kaşığı muskat
1/4 çay kaşığı tarçın


Nektarinleri dilimleyip küçük bir tencereye alın. Şekeri ve muskatı serpip önce orta ateşte, suyu kıvam almaya başlayınca da kısık ateşte 15 dakika kadar pişirin.





tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...