4 Temmuz 2015 Cumartesi

Hindistancevizi ve Misket Limonlu Kuplar

Hindistancevizi ve Misket Limonlu Kuplar


Hemen hazırlayabileceğiniz hem ferah hem de çoook lezzetli bir tarifim var. Hindistancevizi ve misket limonlu kuplar tam yazlık. Iftardan sonra tatlınızı yerken kendinizi tropik bir adada hissedebilirsiniz haha. Şaka bir yana, gerçekten 10 dakikanızı almayacak hafif bir tatlı.

Normalde hazır toz ürünleri kullanmayı tercih etmesem de Creme Ole Vanilyalı hoşuma gidiyor, hem de çabucak hazırlandığından çok pratik oluyor. Eğer kullanmak istemezseniz vanilyalı bi puding yapın ve oda sıcaklığına gelene kadar arada karıştırıp kaymak tutmasını engelleyin.

Ben puding kısmını vanilyalı, hindistancevizli ve lime (misket limonu) ile yaptım. Aralara tereyağında kavrulmuş kurabiye parçaları, ananas parçaları serpiştirdim. Hmm, sanırım bu kadar. Benden alışık olmadığınız kadar basit bir tatlı.

Hindistancevizi ve limelı kupların tarifini yazarken ben olduğu gibi yazacağım, parantez içinde de alternatiflerinizi. İstediğiniz gibi modifiye edip yapabilirsiniz ama bu haliyle nefis.

Hindistancevizi ve Misket Limonlu Kuplar


3 kup tatlı için

1 paket Dr Oetker  Vanilyalı Creme Ole
250ml hindistancevizi sütü + 200 ml soğuk süt (veya sadece 450 ml süt, badem sütü, soyasütü vs)
6 yemek kaşığı hindistan cevizi  (Ben taze rendelediğim hindistancevizini kullandım)
1 misket limonunun ince rendelenmiş kabuğu
1 misket limonunu suyu

12-15 tane bisküvi (ben organik bebe bisküvisi kullandım, siz de glutensiz bisküviden, light bisküviye ne isterseniz kullanabilirsiniz.)
2 yemek kaşığı tereyağ veya hindistancevizi yağı

Ananas, rende hindistancevizi, lime dilimleri

Bisküvileri irili ufaklı parçalayın ve tereyağ ile biraz kavurun.

Dr Oetker Creme Ole'yi soğuk süt ile çırpıp gereken kıvamı alınca hindistancevizi, lime suyu ve lime rendesini ekleyip iyice karıştırın.

Kuplarınızın dibine bisküvi serpiştirip ananas dilimleri dizin. Üzerine 2-3 kaşık pudingten ekleyip, biraz daha bisküvi ve ananas ekleyin. Puding ile kupun kalanını doldurun ve üzerlerine hindistancevizi, lime ve bisküvi serpiştirin.


tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...