1 Temmuz 2015 Çarşamba

Mis Gibi Yasemin Kokan Çay Kurabiyeleri

Mis Gibi Yasemin  Kokan Çay Kurabiyeleri tarifi

Yasemin kokusu bana yazlığı hatırlatır. Denize giden yolda, sitelerin bahçelerinde yürürken sıcak havada ferah ferah kokan yasemin çiçekleri vardı Mersin'de. Biz yazlığa gitmeyeli yıllar oluyor, ben de yasemin özlemimi çayla gideriyorum haha. Şimdi bir de kurabiyeleri eklendi :)

Yaseminli çayla yaptım bu kurabiyeleri. Doğadan markasının Büyülü Bahçe adı ile sattıkları çayları çok seviyorum ben. Güllü yeşil çay, chai tea, yaseminli yeşil çayları favorim. Tavsiye ederim :)

Yiyeceklerdeki çiçek tatları hep çok hoşuma gider. Lavanta, gül, mürver... Bu kurabiyeleri istediğiniz çayla yapabilirsiniz. Bergamotlu da pek güzel oluyor.

Mis Gibi Yasemin  Kokan Çay Kurabiyeleri tarifi



Çayları ufaltmak için rondo veya baharat/kahve değirmenine ihtiyacınız var.
Yoğun bir çay tercih ederseniz daha güzel kokulu kurabiyeleriniz olur. Bu yüzden Doğadan'ı öneririm.

Tereyağı oda sıcaklığında olacak ama çok bırakırsanız iyice yumuşuyor tamamen krema gibi yumuşamış olmamalı.

Kurabiyenin malzemeleri çok basit ve az, sonunda da ağızda dağılan yasemin kokan kurabiyeleriniz olacak.

Yaseminli Çay Kurabiyeleri

Mis Gibi Yasemin  Kokan Çay Kurabiyeleri tarifi

115 gr tereyağ (oda sıcaklığında)
1 bardak + 2 yemek kaşığı un (140 gr)
3/4 bardak pudra şekeri (85 gr)
1 tutam deniz tuzu
4 poşet yasemin çayı/yaseminli yeşil çay (tercihen Doğadan Gizli Bahçe)
1 çay kaşığı vanilya özütü veya 1/2 çubuk vanilyanın çekirdekleri veya vanilin


Yasemin çayınızı rondo veya kahve değirmeninde olabildiğince ufak hale getirin.

Rondonuza un, tuz ve çayı ekleyip 3-4 saniye çalıştırıp karıştırın. Daha sonra tereyağ, pudra şekeri ve vanilyayı ekleyip malzemeler hamur haline gelene kadar rondoyu çalıştırın. (Veya hepsini beraber yoğurun, ben rondoda yapıyorum hep, çok kolay oluyor.)

Hamuru 2 parçaya bölüp her parçayı 5-6 cm çapında bir silindir haline getirin ve streç film ile sarıp dondurucuda yarım saat kadar bekletin. (Kolay dilimlemeniz için.)

Fırını 175C'ye ayarlayın. Fırın tepsisine pişirme kağıdı serin.

Hamuru 1-1.5 cm kalınlığında dilimleyip fırın tepsisine dizin ve 10-12 dakika hafif kızarana kadar pişirin.

Ilıyınca pudra şekeri eleyerek servis edin.

tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...