7 Temmuz 2015 Salı

YABANMERSiNi SEFTALi VE ANTEPFISTIKLI ÇiKOLATALI NEMESiS PASTA



blueberry, peach, nectarine  pistachio flourless nemesis cake


Inanır mısınız hala pastacılık okuluna gidemedim. Istediğim okul çok pahalı ama bu işte en iyi okullardan biri. 1 yıldır bunun için uğraşıyorum ama gerekli parayı bir türlü ayarlayamadım. Nasıl olacak bilmiyorum hiç, gidip 1 yılımı verdiğime değecek bir okul olsun istiyorum sadece. Ne kadar stresli olduğumu anlatabilir miyim bilmiyorum. 1 yıldır bekliyorum ama bir gelişme yok. Daha sadece bir yere başvurdum, Kanada'da. Kabul de aldım ama işin kötüsü şehir aşırı soğuk. -40 derecelerde kışın ve soğuk çok uzun süre kalıyormuş.

Birçoğunuz bilmez ama benim başımda 6 tane çatlak var. Bu çatlaklar azıcık soğuk görünce nasıl sızılıyor anlatamam size, kışın genelde yoğun bir baş ağrım oluyor bu yüzden. Burdaki okul da iyi ama dediğim gibi, aşırı soğuk bir yer, son çare olarak düşünüyorum burayı. Asıl gitmek istediğim okul New York'ta. Orası da soğuk ama Kanada kadar değil. Bu okul beni çok iyi yerlere getirebilecek, çok iyi bir okul ama işte okul fiyatının üçte biri kadar bir eksiğim var, onu nasıl tamamlarım ben de hiç bilmiyorum.

blueberry, nectarine, peach psitachio flourless chocolate nemesis cake

Etrafımda "Okula ne gerek var? Kendine bir yer aç, yapıyorsun işte." diyen o kadar çok insan var ki... Ama benim amacım bi pastane açıp, orayı çalıştırmak değil. Daha farklı bir şey istiyorum, iyi şeflerin yanında çalışmak daha fazla öğrenmek istiyorum. Zamanı geldiğinde de imkanım olursa tabi ki açmak isterim bir yer ama önceliğim bu işi iyi öğrenmek. Bunun için de eğitim gerekli. Okula gitmeyi beklediğim bu boş geçen 1 yılda kendimi biraz geliştirdim diyebilirim. Sanırım daha iyi fotoğraflar çekmeye başladım, daha değişik belki biraz daha karışık tariflere denemeye başladım. Bir ara kendime çikolata öğrettim ve çikolata ile de çalışmaya başladım. Aslında biraz da bakış açım değişti. Bir yandan iyi oldu diyebilirim ama bunları zaten okula gidince de öğrenip yapabilirdim, aslında hala bu geçen yıl zaman kaybı.

nectarine, peach pistachio flourless chocolate nemesis cake
Kekin dokusunu burdan rahatlıkla seçebilirsiniz. Nemli, yumuşak, insanın ağzında eriyor. 
Bu arada eğer herhangi bir okula gidebilirsem planım öğrendiğim konuları burda da sizlerle paylaşmak. Zaten orda ekstra ne zamanım olacak kendi kendime denemeler yapmak için sanırım ne de ona ayırabilecek bütçem. En azından hem blog boş kalmamış olur, hem de öğrendiğim temel bilgileri sizlere de anlatırım.

Yeni taşındığımız evde bize yaptığım ilk pastam. Öncesinde birkaç sipariş vardı ama bunu biz yiyelim diye yaptım. Çikolata ve şeftali sever misiniz beraber bilmem, benşm çok hoşuma gidiyor kayısı veya çikolata ile şeftali. Yine ben bunlara yabanmersini ve antepfıstığını da yakıştırıyorum. Bu yüzden bu seferlik böyle bir şey denedim. Taban kısmına unsuz bir kek olan nemesis kekten yaptım. Şeftalileri biraz şekerle pişirdim. Yabanmersini ile ile mus yaptım, antepfıtığı ile de kremşanti ama biraz daha dayanıklı olsun diye şantiye tereyağ da ekledim.

Nerden aklına geldi bu karmaşık şey derseniz, asıl aklımda olan şeftali ve yabanmersinli bi galette yapmaktı. Sonra canım çikolatalı bir şey çekince, kızkardeşimin "biraz normal, herkesin yiyebileceği bir şey yap bir kere de" lafını hatırladım ve aslında sadece bir kat kek ve bir kat krema yapacaktım. Sonra içine şeftalileri yedirip, bir kat da fıstık kreması ekleyebileceğimi düşünüp böyle bir işe giriştim. Sonuçta herkesin bayıldığı bir şey çıktı ortaya. Hem tatlı ve bol çikolatalı hem de çok hafif bir mayhoşluk var.



Nemesis kek, unsuz ve bol çikolatalı bir kek. Haliyle oldukça yumuşak ve ıslak bir yapısı var. E haliyle de çok lezzetli. Kendi başına bir çikolata bombası olan nemesis keki sade tüketebileceğiniz gibi benim gibi üzerini krema ile kaplayarak, meyvelerle veya soslarla da yiyebilirsiniz. Kekte iyi kalitede ve yüksek kakao oranlı çikolata kullanmanızı tavsiye ederim, lezzeti etkiliyor çünkü. Bu arada yapılışı da çok basit. Normalde unsuz çikolatalı keklerdeki gibi mereng hazırlamıyoruz. Çikolata, tereyağ, yumurta ve şeker dışında malzemesi yok. Brownie gibi ama çok daha lezzetli ve nemli. Yumuşacık, ağzınızda eriyip gidiyor. (Tamam, tarifin orijinalinde mereng hazırlanıyor ama bu yaptığımda yok.) (Kekin dokusunu üstteki ve yazının sonundaki fotoğraflardan görebilirsiniz.)

Krem Şanti  (Creme Chantilly) pudra şekeri ile çırpılmış süt kreması aslında. Isterseniz toz kremşanti kullanabilirsiniz fıstıklı krem şanti yaparken. Krem şantiyi paketinde anlatıldığı gibi yapıp, fıstık ekleyip karıştırın; tereyağ eklemenize gerek yok hazır şantiye.


Mousse (mus) yiyimi çok hafif olan bir tatlı/katman aslında. Ben de bu aralar muslu keklere biraz taktım açıkçası, normal krema yapmak yerine mus yapmayı tercih ediyorum. Yerken böyle pofuduk bir his oluyor insanın damağında, çok hoşuma gidiyor. Sanki aslında yediğim pasta çok hafifmiş gibi hissediyorum. Değil tabi ki :D  Musu sabitlemek için jelatin kullanıyoruz ve yumurta beyazına hiç bulaşmıyoruz. Böyle çok güzel.

Şeftali kompostosuna çoook az zencefil, tarçın ve muskat ekledim. Tarife yazmadım çünkü ayar kaçarsa pastada çok baskın baharat tadı olur. Buraya not düşeyim. İsterseniz siz de bu baharatlardan birini veya hepsini çooooooook azcık ekleyebilirsiniz.

Son olarak, lütfen kremalarda kullandığınız süt kremasını en az 12 saattir dolapta tutuyor olun. Şuradaki yazımı okumadıysanız bir göz atarsanız krema ile ilgili daha detaylı bir yazı var. İşinize yarayacaktır.

YABANMERSiNi SEFTALi VE ANTEPFISTIKLI ÇiKOLATALI NEMESiS PASTA

Sıralama olarak şu şekilde yaparsanız işiniz kolaylaşır:
Kek
Şeftali kompostosu
Yabanmersinli mousse
Fıstıklı krema


Unsuz, Çikolatalı Nemesis Kek
Keki fırından alınca ortası böyle çökecek.


4 yumurta
200 gr bitter çikolata
100 gr tereyağ
150 gr toz şeker
vanilya
1/4 çay kaşığı deniz tuzu

20-22 cm çapındaki çember kalıbın tabanına pişirme kağıdı serip kenarlarını tereyağ ile yağlayın.
Fırını 175C'ye ayarlayın.

Tereyağı ve çikolatayı benmariye alıp, çikolatalar tamamen eriyene kadar ısıtın. Toz şekeri ekleyip iyice karıştırın.

4 yumurtayı vanilya ile birlikte 5 dakika yüksek hızda, iyice kabarıp rengi açılana kadar çırpın.

Tereyağı yumurtaya ekleyip 1 dakika kadar yavaş devirde karıştırıp kalıba alın ve 40 dakika kadar pişirin.


Şeftali Kompostosu

3 tatlı ve sert şeftali veya nektarin
4 yemek kaşığı kahverengi toz şeker veya beyaz toz şeker
100 ml içme suyu
1/8 çay kaşığı zencefil

Şeftalileri yarım cm kalınlığında dilimleyin ve küçük bir tencereye alıp kahverengi şekeri üzerine serpin. Suyu ve zencefili ekleyip karıştırın. Tencerenin kapağını kapayıp, kısık ateşte şeftaliler yumuşayıncaya kadar pişirirn. (15-20 dk). Şeftaliler yumuşayınca kapağı açın ve suyunu çekene kadar pişirmeye devam edin. Suyu, kıvamlı bir şurup haline gelecek.

Yabanmersinli Mousse

200 gr yabanmersini
5 yemek kaşığı toz şeker
150 ml süt kreması (en az 12 saat buzdolabında soğutulmuş)
1 yemek kaşığı toz jelatin

Küçük bir kaseye 2 yemek kaşığı soğuk su koyup üzerine jelatini serpin ve 10 dakika kadar jelatinin aktif hale gelmesi için bekleyin.

Bu sırada yabanmersinini rondoya alıp püre haline gelene kadar parçalayın. Küçük bir tavaya şeker ve yabanmersini püresini alıp 5-6 dakika pişirin. Ocaktan alıp ılıtın. Ilıyınca (elinizi yakmayacak ama hala biraz sıcak olacak) jelatini mikrodalga (5-6 sn) veya benmaride eritin. Yabanmersini püresine ekleyin ve iyice karıştırın. Oda sıcaklığına gelene kadar arada karıştırarak soğutun.

Süt kremasını katılaşana dek 3 dakika kadar yüksek devirde çırpın. Katılaşınca oda ısısına gelmiş püreyi ekleyin ve tahta bir kaşık veya spatula ile alt üst ederek birbirine yedirin. Krema sıkma torbasına doldurup dolaba kaldırın. (kullanmadan önce 45-60 dk dinlendirin.



Antepfıstıklı Creme Chantily 
100 ml süt kreması
4 yemek kaşığı pudra şekeri
30 gr ince çekilmiş antep fıstığı
50 gr yumuşak tereyağ

Tereyağı pudra şekeri ile çırpıp kremamsı bir kıvam elde edin.

Süt kremasını 3 dakika boyunca çırpıp koyulaştırın. Tereyağ ve antepfıstığını ekleyip 15-20 sn daha daha çırpın.


Pastanın Yapılışı

Kek ılıyınca, üzerine çatalla delikler açın ve şeftalileri dizin.
Üzerine tencerede kalan şurubu gezdirin.
Yabanmersinli mousse ile üzerini kaplayın.
2. kat olarak antepfıstıklı kremayı eşit şekilde yayın.
En üste kakao eleyin.



tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...