3 Ocak 2017 Salı

Kakaolu Brownie Tarifi


Şu an odam darmadağın, her şey her yerde ve ben blog yazıyorum. Bir yıl içerindeki 5. taşınmamı gerçekleştirmek üzere hazırlıklara başladım. Yarın taşınmış olmam gerek ama hala bir şeyi bile çantaya, kutuya yerleştirmedim. Hatta aslında ben size scone tarifi verecektim, yazısı da hazır. Bi fotoğrafları kalmıştı eklenecek, ama önce bu browniyi yayınlamak zorunda hissettim.


Çalıştığım yerde mümkün olduğunca değişik tarifler denemeye çalışıyorum. Bu tarif de brownie denemelerimden biri. Hamurunda çikolata yerine kakao kullanılan, yağımı basit ama klasik brownie tarifinden biraz farklı bir yöntemle yapılıyor. Kakaolu brownie tarifi var yani bugün.

Ben brownieyi fırından aldığımda baya kabarmıştı. Sonra kalıptan çıkarıp, ters çevirdim ve yarım saat ılımasını bekledim. Sonuç, fotoğraftakiler gibi oldu.

Tarifteki malzeme listesinde damla çikolata vardı, ben de ekledim ama benim çikolatalar tamamen dibe çökmüştü. Bu yüzden hamura katmadan önce biraz una bulamak isteyebilirsiniz çikolataları.

Ben yarısının üzerine oreo kırıkları ekledim, sizde deneyeblirsiniz. :)


Kakaolu Brownie Tarifi

3/4 kap koyu renkli kakao
1/2 çay kaşığı karbonat
150 gr tereyağ
1/2 kap kaynar su
2 kap şeker
2 yumurta
1 + 1/3 kap un
1/4 çay kaşığı tuz
1 bardak bitter çikolata parçacıkları veya damla çikolata


Fırını 175Cye ayarlayın.
Brownie yapacağınız kalıbı tereyağ ile yağlayın, un serpin veya pişirme kağıdı serin. (Tarifin otijinalinde 22X33 cm ölçülerinde kalıp kullanılıyordu, ben yaklaşık 25x25 kullandım bi sorun olmadı)


Tereyağını eritin.

Kakao ve karbonatı bir kasede karıştırın ve üzerine tereyağın yarısını döküp, kakao tamamen karışana kadar tel çırpıcı veya tahta kaşık ile karıştırın.

Kaynar suyu kakao-tereyağ karışımına ekleyin ve pürüzsüz olana kadar iyice karıştırın.

Şekeri, yumurtaları, kalan tereyağını ekleyin ve iyice karıştırın. Yumurtaların iyice karıştığına emin olun.
Un ve tuzu ekleyip, un topağı kalmayana kadar karıştırın. Eğer çikolata parçası, kuru yemiş kırıkları vs ekleyecekseniz bu aşamada ekleyip, karıştırın.

Hamuru kalıba boşaltıp  35-40 dakika pişirin.  Kürdan testi yaptığnızda kürdan ne kuru ne de tamen ıslak olmalı. Kürdanın üzerinde minik minik kek parçacıkları olacak.

Fırından alınca bir tepsiye ters çevirin ve o şekilde yarım saat soğutun. Daha sonra dilimleyip servis yapın.

Afiyet olsun! Tarifi denerseniz beni de sonuçtan haberdar etmeyi unutmayın! Instagramdan yollayacağınız fotoğrafları bekliyor olacağım.

 Green Valley Kitchen tarifinden adapte edildi.


tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...