6 Haziran 2016 Pazartesi

Çilekli Fıstıklı Yaz Hafif Pastası



Şimdi hazır miss gibi taze taze çilekler çıkmışken sizinle çok güzel çilekli bir pasta tarifi paylaşmak istiyorum. Oldukça hafif, yapımı kolay ama lezzetli bir pasta. Fotoğrafını instagrama eklediğimden beri hem mesaj, hem de yorumla bir sürü soran oldu. Normalde tarifi koymayı düşünmüyordum ama bu kadar soran olunca da paylaşayım dedim. Aslen anneler günü için yapmıştım bunu, hem kendi anneme hem de birkaç sipariş :)

Çilek ve fıstık pek yaygın olmasa da aslında uyumlular oldukça. Aynı şekilde frambuaz da pek uyumlu fıstık ile. Yani frambuaz ya da vişne ile  yapabilirsiniz bu pastayı.




Bu arada normal şartlarda hazır pasta kremalarını kullanmayı sevmesem ve tercih etmesem de bu pastada bir için bi ayrıcalık yapabilirim. İç kreması için Dr. Oetker'in dolgu kremasını kullanabailirsiniz. Kesinlikle çok lezzetli ve hafif oluyor. Ben siparişlerde kendi yaptığım kremaları kullanıyorum ama bu pastanın aynısından anneme de yapmıştım anneler günü için, o zaman o hazır kremadan kullandım ve gerçekten çok beğendim. Bu arada pastanın iç detayı olan fotoğraflarda da o yüzden hazır krema var.

Eğer hazır kremayı kullanmak ister ve dışını da benim gibi kaplayıp süslemek isterseniz tereyağlı kremanın mikatırını




Çilekli Fıstıklı Yaz Hafif Pastası Tarifi

Pandispanya Tarifi

4 yumurta
3/4 bardak toz şeker
1/2 bardak un
1/2 bardak nişasta
1 tutam tuz
1 çay kaşığı vanilya ekstresi

Fırını 175C'ye ayarlayın.

2 adet 16 cm çaplı kalıbın tabanını pişirme kağıdı ile kaplayın. Kenarlarını tereyağ ile yağlayın.Un ve nişastayı bir kaba eleyin. 

Yumurta beyazlarını sarılarından dikkatlice ayırın ve ayrı bir kaba alın.

Yumurta sarılarına vanilya ekstresini ekleyin ve karıştırın. Toz şekerin yarısını ekleyip iyice beyazlaşıp kabarana kadar çırpın.

Yumurta beyazlarını bir tutam tuz ile rengi beyazlayana ve kar gibi olana kadar çırpın. Katılaşınca içine şekerin kalan yarısını kaşık kaşık ekleyerek ve mereng kıvamı alana kadar yüksek devide çırpın. Burda dikkatli olmak lazım, eğer fazla çırparsanız bu sefer çöker.

Yumurta beyazlarına yumurta sarılarını alt üst ederek yedirin. Daha sonra un ve nişasta karışımını yumurtalara 3 kerede ekleyerek ve bir spatula veya kaşıkla alt üst ederek yedirin. Karışım pürüzsüz olduktan sonra karıştırmayı bırakın.

Pandispanyayı kalıba boşaltın ve 175C fırında 30-40 dakika arası kontrollü pişirin.

Fırından alınca, kalıbın kenarlarından keki bir bıçak yardımı ile ayırın. Kalıptan çıkarın ve ılıtın.



Sade Krema Tarifi

2 paket Dr Oetker Dolgu Kreması + 400 ml soğuk süt


40 gr un
200 gr şeker
230 ml süt
225 gr tereyağ
Vanilya
1 fiske tuz
50 gr çekilmiş tuzsuz antep fıstığı

300 gr doğranmış çilek

50 gr çilek püresi (çilekleri rendeleyebilir veya robottta püre haline getirebilirsiniz



Süt, un, şeker, tuz ve vanilyayı orta hararetteki ocakta, puding pişirdiğiniz bir tencerede pişirerek çok koyu kıvamlı bir muhallebi elde edin. Kıvamı çok koyu olacağı için güçlü karıştırmanız gerekebilir dibini tutmasın diye. Ayrı bir kaba alıp, üzerini streç film ile kaplayarak dolaba kaldırın ve soğutun.

Muhallebi tamamen iyice soğuyunca kremayı yapabilirsiniz.

Tereyağı küpler halinde doğrayın ve 1-1.5 dakika kadar çırpın, pürüzsüz ve pofuduk bir kıvama gelince soğutulmuş muhallebiyi ekleyip 1-2 dakika daha çırpın.

Kremanın 3/2'sini dış kaplaması için ayırın ve dolaba kaldırın. Kalanı ile iç kremayı hazırlayacaksınız.

Toz dolgu kremasını bir kaseye alıp üzerine soğuk 400ml sütü dökün. 2 dakika önce yavaş sonra hızlı devirde çırpın. Bu kremaya kalan tereyağlı kremayı yani (üçte birlik kısmını) ekleyip pürüzsüz bir krema elde edene kadar çırpın. 

Fıstıklı krema için yaptığınız kremanın 4 yemek kaşığını ayırın. Ayırdığınız kremaya fıstığı ekleyip çırpın.
Çilekli krema için kalan kremaya çilek püresi ekleyip çırpın.


Pastanın Yapılışı

Soğuyan kekleri enine 2 kata ayırın.

Tabanı pastayı yapacağınız servis tabağına yerleştirip üzerine çilekli kremadan sürüp, doğranmış çilekleri serpiştirin. 1 yemek kaşığı daha kremayı çileklerin üzerine yayın ve 2. kat keki ekleyin. Aynı işlemi tekrarlayıp 3. kat keki yerleştirin ve fıstıklı kremayı yayın Son katı da kapatıp pastanızı kalan krema ile kaplayın.

Not: Ben bu pastayı dekor etmek için sade krema kullandım. Beyaz kremanın bir kısmını renklendirip yıldız uçla irili ufaklı güller yaparak dekore ettim. Daha sonra gerçek birkaç gülü en tepeye yerleştirdim.



 





tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...