21 Ağustos 2013 Çarşamba

Tam buğday unlu Pankek Tarifi


Bizim kahvaltı kültürümüzde pek yeri olmayan pankeklere ben bayılıyorum. Bence yiyen herkes de sever çünkü aykırı bir tarafı yok. Pankekler reçellerle, tereyağıyla, taze meyveler ve en çok da akçaağaç şurubuyla tüketiliyorlar. Tabi bir de çikolatalı sos ve meyve gerçeği var ki o da karşı koyulmaz oluyor. Ben en çok ballı tereyağı veya akçaağaç şurubuyla seviyorum. Size de bugün ballı tereyağı ve çikolatalı sos tarifiyle beraber vereceğim pankek tarifini.

Pankek hem kahvaltıda zevkle tüketebileceğiniz, hemen her şeyle yenebilen hem de yapması çok kolay bir kahvaltılık. Omlet veya Krep yapabiliyorsanız pankek de yaparsınız :)



2 şekilde hazırlanıyor hamuru. Yumurta beyazlarını ayrı çırpıp, katılaştırıp diğer malzemelerle karıştırabiliyorsunuz veya krep gibi bütün malzemeleri beraber çırpabiliyorsunuz.

Ben dün ayrı çırpılandan bugün de diğerinden yaptım üşendiğim için. Kabarık pankek seviyorsanız ilk tarifi deneyin. Siz beyaz unla da yapabilirsiniz.

Bende bu sabah ballı tereyağ, çikolatalı sos ve karamelize şeftali vardı.

Ballı tereyağı tahmin edebileceğiniz gibi bal ve tereyağı:) Ben bir kavanoz yapıp saklıyorum, ve kahvaltıda bol bol tüketiyorum. Tarçınlı yapılıyor aslında ama ben sadece bal-tereyağı ile yapıyorum, canım isterse tarçın serpiyorum.

Çikolatalı sos tam kahvaltıya uygun, ağır olmayan bir çikolatalı sos.

Karamelize şeftali ise bence pankeke çok yakışıyor ve reçelden daha hafif. Vişne, çilek, frambuaz, böğürtlen... canınız ne isterse onunla da böyle bir sos yapabilirsiniz.

Tam Buğday Unu ile Pankek Tarifi:

Malzemeler:


  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı + 2 yemek kaşığı un
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1.5 çay bardağı süt
  • Bir tutam tuz


Yöntem 1: Yumurta aklarını dikkatli biçimde sarılardan ayırın ve ayrı bir kapta bir tutam tuz ile iyice katılaşana kadar çırpın. Yumurta sarılarına toz şekeri ekleyin ve krema kıvamı alana kadar çırpın. Üzerine sütü ekleyin ve biraz daha çırpın. Un ve kabartma tozunu yumurta sarılı karışıma eleyin ve homojen bir karışım olana kadar çırpın. Daha sonra yumurta aklarını yumurta sarılı karışıma spatula yardımı ile ekleyin ve yine spatula veya kaşıkla, yumurta aklarını söndürmeden birbirine yedirin. Aslında bildiğimiz kek yapıyoruz, sadece daha cıvık bir hamurla :)

Yöntem 2: Yumurtaları bir kaba alın ve şekeri, tuzu ekleyip 5 dakika kadar iyice köpürene kadar çırpın. Daha sonra sütü, ekleyip un ve kabartma tozunu eleyip 1 dakika kadar düşük devirde çırpın.

Tercihen küçük, yaklaşık 20 cm çapında bir teflon tavayı yağlayın. Mutfak fırçası veya sprey kullanabilirsiniz. Ya da tavayı yağlayıp bir peçete ile fazlalığını alabilirsiniz. Tavayı 1 dakika kadar ısıtıp hamurunuzdan 3-4 yemek kaşığı tavaya dökün ve yayın. Üst tarafı göz göz olup kenarları hafif kızarınca ters çevirin ve 2 tarafını da pişirin.

*Tavanız çok sıcak olursa pankekler hemen fazla kızarıyor, dikkat edin.

tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...