13 Ağustos 2013 Salı

Muzlu ve Hindistancevizli Pofidik Cupcake Tarifi



Pasta tercihim ilk olarak hep çikolatalıdan yanadır ama karışık meyveli olmadığı sürece tek meyve ile yapılmış pastaları da severim. Muzlu ve hindistancevizli pastaya da bayılırım. Bu yüzden bu cupcake tarifimiz de hindistancevizli ve muzlu oldu. Keki ise vanilyalı. 


Bütün pasta yapmayı da en az cupcake yapmak kadar çok seviyorum ama o pastayı bitirmek sorun oluyor. Birinin doğumgünüyse veya kalabalıksa ancak bir bütün pasta yapıyorum. Normaldeyse sevdiğim pastaların cupcake hallerini deniyorum. Çünkü hem bitirmesi kolay, hem de istediğim miktarda yapabiliyorum.

Muzlu ve hindistancevizli kapkeklerin keki vanilyalı, kreması hindistancevizli. Kremayı bir de ekstradan hindistancevizi ile kapladım ki daha pofidik dursun, üzerine de kalınca bir dilim muz...

Hemen hindistancevizli ve muzlu cupcakelerin tarifine geçiyorum. Ben tek kişilik yani 1 yumurtayla yaptım, bu yüzden eğer un miktarı size az gelirse, cıvık görünürse biraz un ekleyebilirsiniz. 

HİNDİSTANCEVİZİ VE MUZLU CUPCAKE

Malzemeler:
Kek için: (yaklaşık 24 tane küçük veya 18 tane büyük cupcake )

  • 3 yumurta
  • 2 su bardağı un (+ yumurta sarılı karışım cıvık görünürse biraz daha un eklemek gerekebilir yumurta boyları eşit olmuyor çünkü)
  • 1.5 su bardağı tozşeker
  • 100 gr tereyağ veya 1 çay bardağı (100ml) sıvıyağ (ben sıvı kullandım)
  • 3/4 çay bardağı süt (75 ml)
  • vanilya
  • 1 çay kaşığı kabartmatozu
  • 1 tutam tuz


Krema için:

  • 1 paket süt kreması (önceden soğutulmuş)
  • 4 yemek kaşığı hindistancevizi
  • 4 yemek kaşığı pudraşekeri
  • 4 yemek kaşığı toz vanilyalı krema veya kremşanti veya 1 tatlı kaşığı krema sertleştirici
  • (veya sadece kremşanti veya hazır pasta kreması ve kutu üzerinde yazdığı kadar süt)


Süslemek için:

  • 1 çaybardağı hindistancevizi
  • Muz dilimleri


Hazırlanışı:

Kek için: 

  1. Tereyağı ve şekeri krema kıvamı alana kadar çırpın ve yumurta sarılarını ekleyip tekrar çırpın. Kremamsı bir kıvam almış karışıma sütü ekleyip çırptıktan sonra un, kabartmatozu ve vanilyayı ekleyin. Bu karışımı pürüzsüz olana dek çırpın. 
  2. Yumurta aklarını başka bir kapta 1 tutam tuz ile katılaşana kadar çırpın. Katılaşan aklara diğer karışımı ilave edip bir kaşık veya spatula ile fazla çırpmadan karıştırın. Karışım homojen olmalı ama fazla karıştırıp yumurta aklarını söndürmemelisiniz.
  3.  (Sıvı yağ kullanacaksanız önce yumurta sarısı ve şekeri çırpıp, ardından yağ ve sütü ekleyin, daha sonra un, kabartmatozu, vanilyayı.)
  4. Elde ettiğiniz hamuru cupcake kalıplarına paylaştırın ve 180C fırında 20 dk üzerleri pembeleşene kadar pişirin. 


Krema için: Kremaya pudra şekeri, hindistancevizini ve toz kremayı ekleyin ve sertleşene kadar iyice çırpın.


***


Cupcakelerin üzerini krema ile kaplayın ve hindistancevizine batırın. Daha sonra tepelerine kalınca bir dilim muz kondurun.


tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...