12 Ağustos 2013 Pazartesi

Pina Colada Cupcake / Hindistancevizi ve Ananaslı Kapkekler




Uzun zamandır bloguma tarif ekleyemedim ve elimde oldukça tarif ve fotoğraf birikti. Üşeniyor muyum, vaktim mi olmuyo ben de bilmiyorum açıkçası. Bugün güzel bir cupcake yapınca üşenmeyip bu tarifi ekleyeceğim dedim kendi kendime ve şu an burdayım. Pina Colada cupcake tarifini kendim uydurdum ama internetten de aratınca benzer şeyler çıktı haliyle. Ananaslı ve hindistancevizli bir cupcake tarifi aslında ama Pina Colada adlı kokteyle benzediği için o isimle de anabiliriz bu pofidikleri.


Pina Colada içinde rom, malibu veya batida de coco, ananas suyu ve süt bulunan bir kokteyl ve tabi aynı zamanda benim de en sevdiğim kokteyllerden biri. Bugün canım pina colada istedi ve aklıma bu cupcakeleri yapmak geldi. Pina Colada Cupcakeler hindistancevizli ve ananaslılar.

Kekleri yaptıktan sonra biraz baktım da genelde kekin hamuruna hindistancevizi romu ve ananas suyu eklenmiş. Ben bildiğimiz vanilyalı yumuşacık bir kek yaptım ve fırından çıkıp soğuyunca da ananas suyu ile ıslattım. Üzerine hindistancevizli süt kreması hazırlayıp hindistancevizi ile kapladım ve ananasla süsledim.

HİNDİSTANCEVİZİ VE ANANASLI CUPCAKE

Malzemeler:

Kek için: (yaklaşık 24 tane küçük veya 18 tane büyük cupcake )

  • 3 yumurta
  • 2 su bardağı un (+ yumurta sarılı karışım cıvık görünürse biraz daha un eklemek gerekebilir yumurta boyları eşit olmuyor çünkü)
  • 1.5 su bardağı tozşeker
  • 100 gr tereyağ veya 1 çay bardağı (100ml) sıvıyağ (ben sıvı kullandım)
  • 3/4 çay bardağı süt (75 ml)
  • vanilya
  • 1 çay kaşığı kabartmatozu
  • 1 tutam tuz
  • 1.5 su bardağı ananas suyu


Krema için:

  • 1 paket süt kreması (önceden soğutulmuş)
  • 4 yemek kaşığı hindistancevizi
  • 4 yemek kaşığı pudraşekeri
  • 4 yemek kaşığı toz vanilyalı krema veya kremşanti veya 1 tatlı kaşığı krema sertleştirici


Süslemek için:

  • 1 çaybardağı hindistancevizi
  • ananas dilimleri


Hazırlanışı:

Kek için: 

  1. Tereyağı ve şekeri krema kıvamı alana kadar çırpın ve yumurta sarılarını ekleyip tekrar çırpın. Kremamsı bir kıvam almış karışıma sütü ekleyip çırptıktan sonra un, kabartmatozu ve vanilyayı ekleyin. Bu karışımı pürüzsüz olana dek çırpın. 
  2. yumurta aklarını başka bir kapta 1 tutam tuz ile katılaşana kadar çırpın. Katılaşan aklara diğer karışımı ilave edip bir kaşık veya spatula ile fazla çırpmadan karıştırın. Karışım homojen olmalı ama fazla karıştırıp yumurta aklarını söndürmemelisiniz.
  3.  (Sıvı yağ kullanacaksanız önce yumurta sarısı ve şekeri çırpıp, ardından yağ ve sütü ekleyin, daha sonra un, kabartmatozu, vanilyayı.)
  4. Elde ettiğiniz hamuru cupcake kalıplarına paylaştırın ve 180C fırında 20 dk üzerleri pembeleşene kadar pişirin. 


Krema için: Kremaya pudra şekeri, hindistancevizini ve toz kremayı ekleyin ve sertleşene kadar iyice çırpın.

Cupcakeleri mutfak fırçası yardımıyla ananas suyu ile ıslatın ve üzerine hindistancevizli kremalardan sıkın. Hindistancevizini bir kaseye veya tabağa alıp keklerin kremalarını hindistancevizine batırın ve üzerlerine ananas dilimlerini ekleyin.



tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...