15 Ağustos 2013 Perşembe

Dulce de Leche ve Karamelli Cheesecake



Bu dulche de leche kremalı ve karamel soslu cheesecakei karameli çok seven birisi için yapmıştım. Kendime yapacak olsam sade ve fırınlanmış bir cheesecake tercih ederim. 2. olarak da tamamen çikolatalı veya limonlu ama normalde pek karamel fanı olmasam da tarifini yazacağım karamelli cheesecakei de çok sevdim.

Önce fırınlanmış sade bir cheesecake yapıp üzerine de karamel sos dökmeyi düşünmüştüm ama dolaptaki dulce de leche aklıma gelince onu da kullanayaım dedim ve ortaya mükemmel bir cheesecake çıktı: Dulce de leche kremalı ve karamel soslu cheesecake!


Daha önce çok kez yapmış olmama rağmen benim blogumda henüz dulce de leche tarifi yok, bu yüzden aşama aşama görmek isterseniz leyya'nın bloguna bakabilirsiniz. Tadı bana küçükken yediğim Kent'in bonbon şekerlerini ve Missbon'un sütlüsünü hatırlatıyor. Ben zaten çok fanatiği değilimdir dulce de lechenin, çok tatlı gelir bana ama yine de bu cheesecakele ve kabul etmeliyim ki sos olarak sade bir kekin üstüne veya browniye çok yakışıyor. Kendim de yiyeceksem klasik yöntemden biraz daha az pişiriyorum, yani tam bir karamel rengi almadan alıyorum ocaktan, sanki daha çok süt tadı kaldığından mı neyse daha hoşuma gidiyor.



Neyse gelelim tarife, cheesecake tarifi denince zor bir şey gibi gelebilir ama aslında oldukça basit. Tabanını genelde kendim yapıyorum ama bununla uğraşmak istemezseniz Eti'nin Burçak bisküvisi de oldukça iş görüyor.

(Ben kremada sertleştirici kullanmadığım ve de hemen kesmek zorunda kaldığım için fotoğrafta biraz aktı. Siz gerekli şekilde yaparsanız öyle bir sorun olmaz.

Dulce de leche Kremalı ve Karamelli Cheesecake

Malzemeler:

Cheesecake: 

  • 800 gr labne peyniri
  • 1 su bardağı şeker
  • 4 yumurta
  • vanilya
  • 1 yemek kaşığı mısır nişastası veya vanilyalı puding


Tabanı:

  • 1.5 paket Eti burçak bisküvi
  • 100 gr tereyağ


Karamel sos:

  • 5 yemek kaşığı şeker
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 3 yemek kaşığı sıvı krema


Dulce de Lecheli Krema:

  • 4 yemek kaşığı Dulce de leche (veya karamel sos)
  • 1 paket sıvı krema (soğuk)
  • 2 yemek kaşığı kıvam vermesi için toz krema veya krema sertleştirici


Hazırlanışı

Cheesecake:


  1. Tabanı: Bisküvileri doğrayıcıda veya elinizde ezerek un haline getirin ve üzerine erittiğiniz tereyağını ekleyin. Elinizde yaparsanız mümkünse bir süzgeçten geçirin ve kalan büyük parçaları da orda ezin, daha kolay olacaktır.
  2. 26 veya 24 cm çapında kelepçeli kalıba veya yaklaşık hacimdeki köşeli bi tepsiye varsa pişirme kağıdı serip, üzerine tereyağı ile karıştırdığınız ve hamur gibi olan bisküvi tabanını eşit şekilde yayın. Dilerseniz kenarlarından 1-2 parmak kalınlığında çıkıntı yapabilirsiniz. 15 dakika kadar 170 fırında ısıtın. 
  3. Peynirleri bir kaba alıp, krema gibi pürüzsüz olana kadar çırpın ve içine şekeri, vanilyayı ve nişastayı ekleyip şekeri yiyene kadar tekrar karıştırın. (çırpıcı kullanacaksanız düşük devirde çalıştırın.)
  4. Son olarak yumurtaları teker teker ekleyerek ve yine yüksek hızda çırpmamaya özen göstererek karıştırın.
  5. Cheesecake kremasını tabanına bisküvi yaydığınız kalıba dökün ve önceden ısıtılmış 170C fırında yaklaşık 50-55 dakika kontrol ederek pişirin.


Karamel sos:
karamel sos tarifini aynen burda david lebovitz'in anlattığı gibi yapıyorum ve krema ile tereyağ ekliyorum.
burda da türkçesi var. Ben de krema ve tereyağı ekliyorum 2. tarifte olduğu gibi, ama siz ilkindeki gibi sade de yapabilirsiniz.

Dulche de leche krema:

Kremanın yarısını bir sos tenceresine alın ve ısınmaya başlayınca içine dulche de lechenin yarısını ekleyin. eriyene kadar iyice karıştırın ve yedirin. Daha sonra kalan süt karamelini ekleyin ve yine yedirin. Karışım pürüzsüz olmalı.

Soğuttuğunuz dulche de lecheli kremayı kalan soğuk kremaya ekleyin ve sertleştirici kullanacaksanız onu da ekleyip iyice çırpın.

Cheesecakeiniz soğuduktan sonra üzerine kremayı sürün ve karamel sosla süsleyin.




tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...