18 Ağustos 2013 Pazar

Portakallı ve Böğürtlenli Cupcakeler (Böğürtlenli Peynirli Krema İle)


Elimde o kadar cupcake tarifi var ki fotoğrafları düzenleyip seçmek zor geliyor artık. Hele ki lensim bozulduğu ve saçma bir lensle çekim yapmak zorunda olduğum için fotoğrafları da tatmin etmiyor. Gidip 2 lens almam gerek ama araştırma aşamam hala bitmedi. Çok saçma bir huyum var, bir şeyi almadan önce uzun süre araştırıyorum, kıyaslıyorum, sonra o işten sıkılıp biraz ara verip tekrar başlıyorum bi bakmışım ki ya almaktan vaz geçmişim ya da hala almamışım :) Lens işi de böyle oldu, hala karar veremedim. f1.4 mü alsam 1.8 mi hala emin olamadım.

Cupcake meselesine geri dönüyorum, bir de güzel tarafları minik porsiyonlarda ve tek olmaları. Bir çeşit kapkek hamurundan kremalarla ve dolgularla bir sürü değişik kapkek çıkması da var tabi. Sade hamurla yaptığım zaman mutlaka 2-3 çeşit krema hazırlayıp değişik değişik yapıyorum ama bugünkü böğürtlenli cupcake tarifinde olduğu gibi ek malzemeleri bir kapkek hamuru hazırlayınca genelde tek çeşitle yetiniyorum.

Böğürtlenli Cupcakei böğürtlen ve portakalı birbirine çok yakıştırdığım için çok seviyorum. Aynı şekilde yabanbersini ile de yapabilirsiniz.


Kaplama kremasını cheesecake kreması gibi hazırlayıp içine böğürtlen püresi ekledim, enfes oldular. Buttercream bana çok ağır ve yağlı olmasına rağmen kuru geldiği için kullanmıyorum, siz isterseniz buttercream veya kremşanti vs kullanabilirsiniz.

Kekler, yumuşacık ve nemli oluyorlar. Ayrıca üzerleri muffin gibi çatlıyor biraz. Ayrıca DİKKAT!! Bu kekleri kremasız da afiyetle yenecek kadar mükemmel lezzette ve kıvamdalar.




Böğürtlenli ve Portakallı Cupcake

MALZEMELER:

Kek:

  • 2 su bardağı un, cıvık gelirse biraz daha eklersiniz
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1/4 çay kaşığı tuz
  • 1.5 çay bardağı pudra şekeri 
  • 2 büyük boy yumurta
  • 4 çorba kaşığı taze sıkılmış portakal suyu (veya 2 çorba kaşığı limon suyu)
  • 2 çorba kaşığı portakal kabuğu rendesi (veya 1 çorba kaşığı limon kabuğu rendesi)
  • 1 çay bardağı tercihen süzme yoğurt
  • 1.su bardağı sıvıyağ veya 100 gr tereyağ(eritilmiş ılıtılmış)
  • her cupcake e 3-4 tane gelecek şekilde böğürtlen (yaklaşık 10-12 tane orta boy cupcake çıkıyor)


Krema:

  • 1 paket labne peyniri
  • Yarım paket (100 ml) sıvı krema
  • 4 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 10 tane böğürtlen
  • varsa krema sertleştirici, jelatin veya 2 yemek kaşığı toz krema-kremşanti



Hazırlanışı:

Un, tuz ve kabartma tozunu bir kaba eleyin. Pudra şekerini ekleyip iyice karıştırın.
Ayrı bir kapta yumurta, yoğurt, yağ, portakal suyu, portakal kabuğu ve vanilyayı iyice karıştırın. Kremsi bir dokusu olacak.
Daha sonra, sıvı karışımı unlu karışıma ekleyin ve bir spatula veya el çırpıcısı ile birbirine yedirin. Hamur akıcı değil, kaşığa gelir şekilde bir kalınlıkta olmalı.

Hamuru bir sıkma torbası veya kaşıkla cupcake kalıplarına kalıbın yarısnı dolduracak şekilde doldurun  üzerlerine 3-4 tane böğürtlen ekleyip parmağınızla ittirerek biraz batırın. (kalıpların 3/4 ü dolu olacak böğürtlenleri ekleyince)
190C önceden ısıtılmış fırında 15-20 dakika üzerleri hafif kızarana kadar pişirin.

Krema:
Soğuk kremaya pudra şekerini ve sertleştiri malzemenizi ekleyip kıvam alana kadar çırpın. Daha sonra Labne peynirini ekleyip pürüzsüz bir karışım elde edene kadar çırpıp böğürtlen püresini ekleyin ve karışana kadar tekrar çırpın. (Soğuttuğunuz halde katılaşmamışsa biraz daha toz krema ekleyebilirsiniz)

Cupcakeleriniz ve kremanız soğuduktan sonra kekleri krema ile kaplayın.




tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...