20 Ekim 2016 Perşembe

Yerfıstığı Ezmeli 5 Malzemeli Kolay Unsuz Kurabiye


Benim bir tariften beklediğim 3-5 malzeme ile çabucak yapılmasından ziyade malzemesi, süresi ne olursa olsun elde ettiğim şeyin yeterince iyi olması. Yani gerekirse 3-5 gün uğraşayım, ama bitince değsin. Bu beklentim malzeme listesi kabarık olsa da azıcık olsa da aynı ama malesef öyle 2-5 malzemeli tariflerin çoğundan memnun kalmadım denediğimde. Tabi bazı istisnalar oldu, onları da blogda paylaştım.

Bu yerfıstığı ezmeli kurabiyeleri de kendim için değil, çalıştım kahve evi için yapıyordum. Birkaç tarif denedim ama istediğim gibi olmadı sonuç. Kötü değillerdi ama ekstra bi güzellikleri de yoktu. Bu yerfıstığı ezmeli kurabiye tarifi ile dışı ağızda dağılan, içi chewy denilen yapışkan kıvamda kurabiyeler elde edeceksiniz.


Yerfıstığı ezmesinin smooth yani krema gibi pürüzsüz olanından almalısınız. Crunchy veya parçacıklı olanları bu tarif için ne yazık ki uygun değil.

Hamuru dinlendirme kısmı önemli. Bunu atlamamanızı öneririm. Kurabiyeleri dondurma kaşığı ile tepsiye dizdikten sonra dinlendirebileceğiniz gibi, hala kasedeyken de dinlendirebilrisiniz.

Şeker miktarı bana biraz fazla geldiğinden ben 3/4 cup şeker koyuyorum hamura ama orijinal tarif 1 kap.

Kurabiye hamurunun miktarını 1'e 1 oranına sabit kalarak artırabilirsiniz. Yani 2 katı hamur için 2kap fıstık ezmesi, 2 kap şeker, 2 yumurta gibi.

 Yerfıstığı Ezmeli 5 Malzemeli Kolay Unsuz Kurabiye

Ölçüler Amerikan kap (cup) denen ölçülerde. Yani kullanacağınız bardağın 236 ml olması lazım ama 230-250 arası da kabul edilebilir.  Yine de gram olarak da yazdım.

200 gr esmer şeker (1 Kap + 1/2 kaptan 1 yemek kaşığı eksik.)
1 büyük yumurta
200 gr yer fıstığı ezmesi  (1 cup)
Tuz
1 tatlı kaşığı vanilya

Yumurta ve şekeri  1-2 dakika, pürüzsüz olana kadar karıştırın. Vanilyayı ekleyip, tekrar karıştırın. Yerfıstığı ezmesini ekleyip, tamamen pürüzsüz olana kadar karıştırın.

Hamuru yarım saat dolapta dinlendirin.

Dinlendirdiğiniz hamurdan dondurma kaşığı ile eşit boyutlarda toplar alarak tepsiye yerleştirin.


Üzerlerine tuz serpiştirin. 175C fırında 12-15 dakika üstleri kızarana kadar pişirin.

Kurabiyeleri servis etmeden önce 15-20 dakika dinlendirin.

Not 1: Küçük dondurma kaşığı kullanırsanız 12 dakika çok gelebilir. 10 dakikaya yakın kontrol etmenizde fayda var.  

Not 2: Benim kullandığım dondurma kaşığının çapı yaplaşık 5.5-6 cm. Eğer böyle büyük kaşık kullanırsanız kurabiyelerin aralarında yeterince mesafe bırakmayı unutmayın. Pişerken yayılıyorlar.

Afiyet olsun :)

Orijinal tarif foodnetwork'ten alındı.




tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...