16 Ekim 2015 Cuma

Frambuazlı Bol Çikolatalı Brownie


Brownie bence Amerikalıların bulduğu en güzel şeylerden biri. Üstelik bence modifiye edilmeye de oldukça uygun. Zaten bol çikolata ve tereyağ içerdiğin oldukça lezzetli kendi başına bile içine ne eklerseniz ekleyin kaldırıyor. Meyve, karamel, peynir kreması, kuruyemiş... Ne geliyor aklınıza başka? Bisküvi? Ben onu da yaptım. Hatta tarifi de blogda var. Baharatlı bisküvi ile ganaj hazılrayıp brownimin üstüne sürdüm, en üste yine bir sürü bisküvi kırıntısı ekledim... Yediğim en güzel browniydi diyebilirim :) Biscoff ile yaptığım brownie'nin tarifine buradan ulaşabilirsiniz.

Aslında blogda 4 tane brownie tarifi var:
Vişneli Brownie
Brownie Cheesecake
Biscoff kremalı Brownie
Beyaz Çikolata Dolgulu Brownie Cupcake

Daha gelecek yeni tarifler de var çünkü çok sardım bu aralar brownie'ye :) Yaz bitti ya, artık böyle koyu, dolu dolu içi hala yumuşak ve yapışkan çikolata dolu brownielerin dönemi başladı. Bu sefer içine aslında pek de sevdiğimi söyleyemeyeceğim bir meyve olan frambuaz ekledim. Ben çikolata-biber ikilisinin hastası olduğum için biraz da öğütülmüş pembe biber ile aromalandırdım. Eğer denemek isterseniz tavsiye ederim.


Frambuaz ile brownie aslında beklediğimden daha iyi oldu, itiraf edeyim. Genelde frambuazı çok sevmediğimden kullanmam tatlılarda ama bundan sonra daha fazla şans vermeye karar verdim.



Brownie'ye daha fazla çikolata tadı katması ama bitterliği de hafif kırması için sütlü çikolata parçaları ekledim, dilerseniz beyaz çikolata da harika olur.


Brownie yaparken aslında dikkat edilecek en önemli nokta gerekenden fazla pişirmemek. Fazla pişirince hem kuruyor, hem de sertleşiyor. Şu hep bahsettiğimiz kürdan testi var ya, bu sefer kürdan ıslak çıkmalı kekin içinden.

Ben geneli nemli bir brownie yapmak istiyorsam ısıyı düşük tutup pişiriyorum, 150-160C arası, bol nemli bir brownie için ideal. Daha yüksek ısıda pişirince (175-180C) üstü ve tabanı daha kekimsi/kurabiyemsi ama içi ıslak oluyor. Tabi bu benim çıkarımım, kesin bilgi değil :D

Siz brownienizi nasıl seviyorsunuz? Sanırım benim favorim hala Biscoff Kremalı olanlar.

Frambuazlı ve Bol Çikolatalı Brownie





Yaklaşık 20x20cm çapında kare kalıp için (9 dilim brownie)

Savory Nothings'in World's Best Brownies tarifinden adapte edildi. 

240 gr %70 kakao oranına sahip bitter çikolata (doğranmış)
100 gr tereyağ
3 orta boy yumurta
3/4 kap şeker
1 kap un
1/8 çay kaşığı deniz tuzu
1 çay kaşığı çekilmiş pembe biber tohumu (tercihen)
1 çay kaşığı vanilya ekstresi
150 gr sütlü çikolata (irili ufaklı doğranmış)
Frambuaz (Ben her dilime 4 tane gelecek şekilde ekledim, 9 dilim brownie için 36 tane frambuaz)


Fırını 160C'ye ayarlayın.

Tereyağı bir sos tavasına alıp eritin, tüm yağ eriyince daha fazla kızarmadan ocaktan alın. Doğradığınız bitter çikolataları ekleyin ve hepsi eriyene kadar karıştırın.

Ayrı bir kapta şeker, yumurta, tuz, kullanacaksanız biber ve vanilyayı 1-2 dakika çırpın. Yumurtalı karışımın içine 1-2 kaşık çikolatalı karışımdan ekleyerek ılıtın ve daha sonra hepsini çikolatalı karışım ile karıştırın ve unu ekleyip, topak kalmayana kadar tel bir çırpıcı veya kaşıkla karıştırın. Sütlü çikolata parçalarını ekleyip tekrar karıştırın.

Yaklaşık 20X20 cm boyutlarındaki kare bir kek kabının tabanına pişirme kağıdı serin. Brownie hamurunu boşaltın. Frambuazları dizin.

Brownie'yi 35-50 dakika arası pişirin. 35 dakikada alırsanız içi fudgy denen kıvamda oluyor, sanki içinde ganaj var gibi, çok nemli. 50 dakkaya kadar beklerseniz de daha kekimsi oluyor. Bence ideali 35-40 dakika arası.

Ben üzerine biraz kakao-pudra şekeri karışımı serpiştirdim.

tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...