20 Ekim 2015 Salı

Oreo ve Marshmallowlu Fırınlanmayan Çok Kolay Cheesecake




Ben bu tarifi gördüğümde hemen denemek istedim çünkü hem çok kolay geldi kulağa, hem de çok lezzetli olacağını düşündüm. Düşündüğüm gibi de oldu :) Oreo ve marshmallowun uyumu çok güzel, üstelik peynir ile de o marshmallowun tatlılığı dengeleniyor. Artık benim favori tariflerimden biri oldu diyebilirim. Bu tarif fırınlanmıyor ama ben gelecek sefere fırınlayacağım, bakalım nasıl olacak :)

Tarif için çok basit birkaç malzeme lazım, sonrasında ne pişirmeye gerek var ne de sabitlemek için jelatine... Hatta renk vermek için gıda boyasına bile ihtiyacınız yok. Öyle kolay bir cheesecake tarifi ki bayılacaksınız siz de.  Tabanında oreo olması ise ayrı güzel. Pratik bir şekilde, 15-20 dakika kadar bir sürede hazırlayacağınız bir tarif :)



Dolapta dinlendiği zaman kıvam aldığı için de ister kavanozda yapın, ister kuplarda isterseniz de ufak bir tepside yapıp dilimleyin, her türlü sunabilirsiniz. Sonunda çok pofuduk ve çooook lezzetli cheesecakeleriniz olacak.



Ben taban için kullandığım oreoların kremalarını çıkardım, isterseniz siz de daha hafif olması için yapabilirsiniz. Aradaki krema sırf yağ ve şeker çünkü.

Marshmallowlarımı pembelerden seçip ekledim ki rengi de pembe olsun, isterseniz beyaz da yapabilirsiniz.

*Marshmallow jelatin içerir.*

Denerseniz lütfen beni de haberdar edin!


Oreo ve Marshmallowlu Fırınlanmayan  Çok Kolay Cheesecake




Nutmag Nanny'nin tarifinden adapte edilmiştir. 

Taban
25 oreo
60 gr tereyağ

Cheesecake 
20 büyük boy marhsmallow (ben Haribo'nunkileri kullandım)
1/3 bardak süt (80 ml kadar)
2 yemek kaşığı vanilya ekstresi veya vanilya tohumu
300 gr süzülmüş krema peyniri veya labne peyniri

Üstüne

1 paket kremşanti ve paketin üzerinde yazdığı kadar süt
veya
150 ml sıvı krema (çok soğuk)
2 yemek kaşığı pudra şekeri
6-9 tane oreo


25 oreoyu rondoda iyice ufalayın. Tereyağı tavada eritip, oreo ile karıştırın ve 2-3 dakika kavurun. 20x20 çapında kare bir kalıba veya 6 kavanoza/bardağa/kupa paylaştırın, üzerine ellerinizle veya bir bardağın altı ile iyice bastırın.

20 marshmallowu süt ile beraber bir sos tavasına veya küçük bir tencereye koyun, ve marshmallowlar tamamen eriyene kadar ısıtıp ocaktan alın. (Eğer marshmallowları iki üç parçaya ayırıp atarsanız tencereye daha çabuk erirler.)



Süzülmüş peyniri 1 dakika kadar karıştırın ve marshmallow-süt karışımı ile 3 dakika kadar iyice çırpın. Dibine oreo yaydığınız kavanozlara bölüştürün veya kalıba yayın. Dolaba alıp en az 1 saat dinlendirin.  Bu aşamada cheesecake size çok sıvı gelebilir ama dolapta dinlenince gerekli kıvamı alıyor. 

Üstü için:
1 paket kremşantiyi, paketin üzerinde belirtiği kadar süt ile çırparak hazırlayın.

Süt kreması ile kendi kremşantinizi yapmak isterseniz:

Buzdolabında iyice soğuttuğunuz kremayı 2 dakika kadar önce yavaş sonra yüksek devirde çırpıp iyice katılaşmasını sağlayın. Pudra şekeri ekleyin ve 1 dakika kadar daha çırpın. Cheesecake katmanının üzerine yayın veya krema sıkma torbası ile sıkın.

Servis etmeden önce 6-9 oreoyu iri parçalara ayırıp, cheesecakelerin üzerine serpiştirin. Dilerseniz marshmallow ve sprinklelarla süsleyin.

Afiyet olsun!

tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...