9 Ekim 2015 Cuma

Ev Yapımı Oreo


Ev Yapımı Oreo Tarifi



Ekim geldi, geçiyor. Zaman, en çabuk solan kavram.

Hindistan cevizi ile çeşitli denemeler yaptım. Sütünü, yağını, kremasını evde kendim yapmaya çalıştım.

Sütünü hayvansal süt kullandığınız hemen her yerde kullanabilirsiniz, daha sağlıklı bir alternarif olduğu söyleniyor. Vegan. Katın granolaya, kahvaltılık gevreğe veya chia ile puding yapın, isterseniz ısıtıp sıcak çikolata veya kahve yapın.


Kreması, ev yapımı olanı ya benim ilk denemem olduğu için çok da harika olmadı, ya da zaten evde yapılanlar teneke de satılanlar kadar iyi kıvamlı olmuyor. Bir dahaki denemede göreceğiz. Kremayı da süt kreması gibi kullanabilirsiniz. Tatlandırıp tatlılarda kullanabilir veya yemeğe ekleyebilirsiniz. Yalnız unutmayın, illa hafif bi hindistancevizi aroması oluyor.

Yağ konusunda çok başarılı bi sonuç elde ettiğimi söyleyemem, hazır almaya devam edeceğim şimdilik. Dediğim gibi, belki benim ilk denemem olduğu için beklediğim gibi olmadı, sonraki seferlerde göreceğiz hep beraber.

Bir iki kere daha deneyip, tarifi öyle paylaşacağım sizlerle. Bu yüzden, bugünün asıl konusu oreo tarifi için, eğer varsa hazır hindistancevizi yağı kullanabilirsiniz. Bunun için The Lifeco markasından veya Mecit Efendi Markalı yağları tercih edebilirsiniz. Ben Tazedirekt'ten temin ediyorum böyle şeyleri. Buraya tıklayarak göz atabilirsiniz.


Asıl konuya gelirsek, Oreo kurabiyeleri bilmeyen yoktur diye tahmin ediyorum artık. Herkes gibi ben de severdim. Severdim, çünkü ne zamandır Türkiye'de her yerde satılmaya başladı, zannediyorum üretim yeri farkından tadı da değişti. Daha önceki oreolara kıyaslayınca açıkçası benim bi tane bile yiyesim gelmiyor. Tamam, önceki güzeldi de o da sağlıksızdı. Şeker şurupları, acayip yağlar, kimyasallar derken aslında hazır olarak yediğimiz hemen her şey gerçekten çöp, farkına bile varmıyoruz. Evde yapılanların da gerçekten çok sağlıklı olduğunu söyleyemem, sonuçta içinde hala şeker, yağ ve un var ama paketli gıdalarla kıyaslayınca çoook daha sağlıklı olduğunu söyleyebilirim.



Aslında tarifleri daha sağlıklı hale getirmek de bizim elimizde. Diyetinize ve beslenme şeklinize uygun hale sokmak çok zor değil, ben bu standart tarin dışında bir de daha da sağlıklı malzemelerle denedim oreo ve diğer kurabiyeler, hepsini yavaş yavaş paylaşacağım. Bu daha sağlıklı halde yapmak sadece eğer yeni  başlıyorsanız size birazcık pahalı gelebilir. Glutensiz un, hindistancevizi yağı, kreması vs, şeker alternatifi (agave şurubu, akçaağaçşurubu gibi) şeyleri en baştan alacaksanız bir kurabiye kaça mal olacak gibi düşünebilirsiniz ama aldıklarınızı daha sonra da kullanacağınızı düşünün, üstelik de sağlıklı tatlıalr ve yiyecekler yapacaksınız.

Ben bu kurabiyelerin hamurunda tereyağ kullandım. Hamuru ince yuvarlaklar halinde kesince bu tarz sandviç kurabiyeler veya üzerini kaplamalık kurabiyeler için uygun, hafif kıyır bir kurabiye oluyor. Kalın kestiğinizde içi chewy denen kıvamda, dışı yine daha kıyır bir kurabiye elde ediyorsunuz. Yani, bu hamuru yapıp, içine fındık fıstık falan ekleyerek çok tatlı kakaolu kurabiyeler yapabilirsiniz. Olur yani. Ben deneyeceğim.



Krema içinse hazır aldığım hindistancevizi yağını kullandım. Siz isterseniz tereyağ da kullanabilrsiniz. Eğer tereyağ kullanırsanız, güçlü bir vanilya eklemeyi de unutmayın ki yağ tadını biraz bastırsın.

Aslında Oreo tariflerinde hep dutch process kakao kullanmışlar, ama ben bulamadım koca Istanbul'da. Evde Callebaut kakao kullanıyordum normalde, o da kalmayınca marketten Nestle'nin kakaosundan aldım. Tat olarak fena değil, rengi de böyle koyu oldu :) Dutch process kakao bulma şansınız varsa onla yapın.

Ev Yapımı Oreo Tarifi




Yaklaşık 16-20 sandviç kurabiye için / Ölçüler Amerikan Cup ile

 Bless This Mess'ten adapte edildi. 

Bisküviler 

150 gr tereyağ (oda sıcaklığında)
1 kap pudra şekeri
1/2 kap kakao
1 kap un
1/4 çay kaşığı deniz tuzu
1 çay kaşığı vanilya



Un ve kakaoyu bir kaba eleyin.

Tereyağı çırpma kabına alın ve 45 sn kadar çırpıp pürüzsüz bir kıvam elde edin. Pudra şekeri, vanilya ve tuzu tereyağına ekleyip, çırpmaya devam edin. Tereyağ içinde topak kalmayana kadar çırpı, un ve kakaoyu ekleyin. Mikserle orta -yavaş devirde çırpın. Hamur katı olacağı için parça parça olacak, bu aşamada 1-2 dakika ellerinizle yoğurun. 2 parçaya ayırıp streç film ile kaplayın ve yarım saat kadar dolapta soğutun.

Hamuru dolaptan alıp, merdane ile yarım santim kalınlığında açın ve kalıp veya bardak kullanarak 1-1.5 cm ara ile daireler kesin. Daireleri pişirme kağıdı serilmiş tepsiye yerleştirin ve 8 dakika kadar önceden ısıtılmış 175C fırında pişirin.

Hamurun hepsini bir anda pişiremeyeceksiniz, bu yüzden aynı işlemleri hamur bitene kadar tekrarlayın.


Krema
2 kap pudra şekeri
1/3 kap tereyağ veya hindistancevizi yağı (ben hindistancevizi yağı kullandım)
1 kap hindistancevizi (tercihen)
Vanilya

Yağı 30 sn kadar çırpıp, pudra şekeri, kullanacaksanız hindistancevizini ve vanilyayı ekleyin. Pürüzsüz bir karışım olana dek çırpın.

Tereyağ ile yapacaksanız, tereyağı 45 sn kadar çırpın. 1 yemek kaşığı süt ekledikten sonra pudra şekeri ve vanilyayı ekleyip çırpın.

Eğer kremanın kıvamı size cıvık gelirse pudra şekeri ekleyin, ama fazla çırpıp yağı çökertmemeye özen gösterin.


Kurabiyeler soğuyunca bir kurabiyenin üzerine krema sürüp, üzerini başka bir kurabiye ile kapatın ve hafifçe bastırın. Kenarlardan taşmış görüntü istemiyorsanız bir bıçak veya kaşığın arkası ile kenarları sıvayın.



tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...