23 Ağustos 2015 Pazar

Beyaz Çikolata Ve Greyfurt Soslu Chai Baharatlı Kek




Heniz kış değil biliyorum. Greyfurt mevsimi de değil ama ben markette pembe greyfurtları görünce dayanamadım ve bol bol aldım. En sevdiğim meyvelerden biridir zaten. Hem görüntüsü hem de tadını çok hoşuma gidiyor.

Ben soyup portakal gibi yemek veya sadece suyunu sıkmak yerine, önce basit bir narenciye sıkacağında (şu limon sıkmak için kullandığımız, en klasik olanlardan, elle meyveyi çevire çevire sıktığınız) greyfurtun perti çıkana kadar sıkarım. Sonra o suyu bi kase veya tabağa alıp, narenciye sıkacağının filtresinde kalan liflerden çekirdekleri ayırıp, lifleri de meyve suyunun içine katar onu içerim :) Bazen de güzelce soyup küp küp doğrarım. Ve sık sık da baharatlı keklerin içinde veya yanında tüketirim. Baharat ve greyfurt birlikte bayağı hoşuma gidiyor benim.

Siz greyfurtu nasıl seviyorsunuz?

Önce basit bi glaze yapmak vardı aklımda ama daha sonra beyaz çikolatanın da çok yakışacağını düşündüğümden ekledim, gayet güzel oldu. Ufak bi talihsizli yaşadım, daha pişme süresi dolmadan elektrikler kesilince bir süre beklesem de fırından almak zorunda kaldım. bu yüzden en üstte hafif bir hamurluk vardı, kesip aldım o kısmı mümkün olduğunca.

Keke greyfrut kabuğu ekleyince benim hoşuma gidiyor kabuğun verdiği o garip his ama eğer siz sevmezseniz o adımı geçin, sadece baharatlı bi kek yapın.

Burda kekin dokusunu yakından görebilirsiniz. Krema ve tereyağ kullandığım için böyle yumuşacık ve pofuduk bir doku elde ettim :)


Bu arada, yardımınıza ihtiyacım olan bir konu var sevgili okur. Bildiğiniz burs veren yerler var mı? Üniversite değil de, yemek okulu için burs bulmam lazım bir miktar, ki zaten okul ücretinin kısmı bir miktarı bu. Yani, ben tamamlayabildiğim kadarını (2/3) tamamladım ama kalanını tamamlamak gibi bi şansım yok. Bu yüzden bu tarz burs veya sponsor bulmamı önerdi birkaç arkadaşım ama daha önce hiçbir deneyimim olmadığımdan nasıl ve kimle görüşüp, sormam grektiği hakkında da bir fikrim yok. Bu yüzden, aklınıza gelen yerler, kişiler varsa bana söyleyebilir misiniz? İstediğim okula girebilmem için tek çarem bu kaldı açıkçası. Bu yüzden benim için çok da önemli konu.




Beyaz Çikolata Ve Greyfurt Soslu Chai Baharatlı Kek



Chai Baharatlı Kek

4 yumurta
1 su bardağı toz şeker
2/3 su bardağı esmer toz şeker
115 gr tereyağ (oda sıcaklığında)
200ml sıvı süt kreması (oda sıcaklığında)
3 su bardağı un
1/2 su bardağı süt+1 yemek kaşığı limon suyu
1 tutam tuz
1 çay kaşığı toz muskat
1 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı zencefil
1/2 çay kaşığı toz karanfil
1 yemek kaşığı incecik rendelenmiş greyfurt kabuğu (tercihen)
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat

Fırını 175C'ye ısıtın.
Kek kalıbınızın tababını tereyağ ile iyice yağlayın.
Sütün içine limon suyunu ekleyn ve karıştırın.10 dakika kesilmesi için bekletin.
Un, kabartmatozu, karbonat, tuz ve baharatları bir kaseye eleyin.


Ayrı bir kasede tereyağı 1 dakika kadar çırpıp krema haline getirin. Şekeri ekleyip, 2 dakika daha pofuduk bir krema elde edene kadar çırpın. Yumurtaları teker teker ekleyin, ve her seferinde düşük devirde 15-20 sn kadar çırpın. Son yumurtayı da ekledikten sonra kremayı ekleyin, orta hızda iyice karıştırın. (en fazla 1 dakika)
Unun yarısını ve kestirdiğiniz sütün yarısını ekleyin, yavaşça karıştırarak, topaksız bir karışım elde edin. Daha sonra unun kalan yarısı, greyfurt kabuğu ve sütün kalan yarısını ekleyin, yine topaksız bir karışım elde edene kadar karıştırın.

Hamuru kek kalıbına alıp, önceden ısıtılmış fırında 45-55 dakika pişirin. Fırından fırına pişme süresi fark ediyor. Bu yüzden siz 35-40 dakikadan sonra arada kürdan testi yapıp kürdan temiz çıkana kadar pişirin.



Beyaz Çikolata ve Greyfurtlu Sos

55gr tereyağ
100 gr beyaz çikolata
1/2 çay bardağı greyfurt suyu
1 yemek kaşığı greyfurt kabuğu rendesi
1 1/2 bardak pudra şekeri

Tereyağı bir sos tavasına alın, kısık ateşte eritin. 1-2 dakika dinlendirip içine ince ince doğradığınız beyaz çikolatayı ekleyin ve çikolata tamamen eriyene kadar karıştırın. Greyfurt suyu ve kabuğunu ekleyip karıştırın. En son pudra şekeri ekleyin, topaksız bir karışım elde edene kadar karıştırın. Eğer Karışım ılıdığında gözünüze çok fazla akışkan gelirse biraz daha pudra şekeri ekleyebilirsiniz.





tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...