9 Ağustos 2015 Pazar

Nektarin, Böğürtlen ve Merengli Baklava Yufkasından Tart



Aslında bu tart tarifi için ne başlık atacağımı bulamadım. Karışık meyveli baklava hamurundan tart diyeyim gitsin. Half Baked Harvest'te görünce, baklava yufkasını çok sevdiğim için denemek istedim hazır evde baklava yufkası varken. Milföyden daha çok seviyorum baklava yufkasını çünkü en azından o acayip yağdan yok içinde, kendi yağımı kendim ekleyince daha rahat hissediyorum. Hem kesinlikle tadı da daha güzel oluyor. 

Çıtır çıtır, çok güzel bir tart çıkıyor ortaya. Mereng, kahlua, meyveler derken insan kendinden geçiyor. İçinde mereng olması sizi üşendirmesin, isterseniz hazır mereng kullanın. Güvendiğiniz bir pastaneden/fırından alabilirsiniz. 



Merengi ben tam pişmiş halde daha çok sevdiğim için önce merengleri pişirdim, sonra tartı pişirip merengleri üzerine ekledim ama siz seviyorsanız orijinal tarifteki gibi pürmüzle de yakabilirsiniz merengleri. 

Tartın yanına ben mascarponeli krema yaptım. Aslında krema son anda aklıma gelmese pastacı kreması ile yapardım ama açıkçası zamanım yoktu onu yapmak için. Bu yüzden, kullandığım nadir toz kremalardan biri olan Dr Oetker dolgu kreması kullandım. Siz de pastacı kreması yerine kullanabilirsiniz bunu. Mascarpone Migros'dan alıyorum ama eminim diğer büyük marketlerde de vardır. Labne severseniz labne de kullanabilirsiniz, veya sadece dolgu kreması ya da dondurma ile de servis edebilirsiniz. Bu arada sanki illa yanına bir şey lazımmış gibi konuştum ama sadece pudra şekeri ile de harika bu tart. 

Kahlua bir çeşit kahve likörü, kullanmasanız da olur. Ya hatta daha güzel olabilir, o kadar meyve ve kahluayı bir arada sevmeyebilirsiniz bile. Ben kalori alacaksam içerek değil de yiyerek almayı tercih ettiğim için alkolden uzağım. Zaten vücuda etkisi de yeterince büyük bir sebep içmemek için bence. Uzun süredir içtiğim tek soğuk içecek su. Tamam itiraf edeyim, çok nadir kola içiyorum hamburger yanında, bir de çok nadir limonata. Elimin altında birkaç içki var ama bunlar da tatlıalrda kullanmak için rom ve likörler.


Nektarin, Böğürtlen ve Merengli Baklava Yufkasından Tart




Fırın tepsisi, pişirme kağıdı, fırça, yıldız ve kalp kurabiye kalıbına ihtiyacınız olacak. 

Half Baked Harvest'tan adapte edildi. 

Tart İçin

1/2 paket baklava yufkası (20-24 kat kadar)
125 gr tereyağ (erimiş, ılıtılmış)

3-4 nektarin
5-6 kayısı
2 mürdüm erik
18-20 tane böğürtlen
4 yemek kaşığı bal
4 yemek kaşığı kahverengi şeker
1 çay kaşığı vanilya
4-5 yemek kaşığı kahlua veya kahve likörü (tercihen)

Servis için pudra şekeri

Fırını 135 dereceye ısıtın.
Temiz bir fırın tepsisine pişirme kağıdı serin. 
Baklava yufkasının ilk katını serin ve tereyağ serpiştirip, hafif hafif yağlayın. Diğer tüm katlar için de aynı işlemi uygulayın yufkalar bitene kadar. Dilerseniz kenarlarından kıvırarak yükseltebilirsiniz, ben yapmadım.
10 dakika, 135C fırında pişirin. Önce kabarmış gibi dursa da fırından alınca inecek. Fırından adıktan sonra fırının ısısını 160 dereceye ayarlayın. 

Baklava hamurları fırındayken, meyveleri temizleyin ve dilimleyin. 
Yıldız ve kalp şekilleri yapmak için, şeftalileri yuvarlak yuvarlak dilimleyin. Dilimleri kurabiye kalıbını kullanarak şekillendirin.
Bir büyük kaseye dilimlediğiniz meyveleri alın, üzerine bal, esmer tozşeker, yufkalardan artan tereyağ,vanilya ve kahluayı ekleyip karıştırın. 

Baklava yufkasını fırından alınca, kenarları kıvırmadıysanız 4-5 cm kenarlardan boşuk bırakarak üzerine meyveleri yerleştirip en üste böğürtlenleri dizin. 

160 dereceye ısıttığınız fırında 25-30 dakika pişirin. 

Mereng için

2 yumurta beyazı
1/2 bardak toz şeker (100 gr)
1/2 çay kaşığı sirke

Yumurta beyazlarını yumuşak beyaz bir köpük oluşturana kadar çırpın. Daha sonra şekeri kaşık kaşık ekleyin ve bu sırada çırpmaya devam edin. Her kaşıktan sonra en az 10 sn çırptığınıza emin olun. Şeker bitince, sirkeyi ve vanilyayı ekleyip 20 sn daha karıştırın. Parlak, beyaz bir merenginiz olacak. Daha fazla karıştırırsanız mereng söner. 

Eğer merengi benim gibi tamamen pişmiş kullanacaksanız tarttan önce yapıp, 100C fırında 2-3 saat pişirin. Merengler kağıttan kolay ayrılıyor ve içleri de pişmişse fırından alabilirsiniz. 

Eğer Orijinal tarifteki gibi pürmüzle yakacaksanız, tart piştikten sonra merengi yapın. Düz bir uç ve sıkma torbası yardımı tartınızın üzerine rastgele toplar sıkın. Pürmüz kullanarak yüzeylerini kızartın. 

Eğer fırın ızgarası kullanacaksanız 2 dakika kadar ızgara kısmının altında tutun. Daha fazla tutarsanız diğer malzemeler de yanar. 

Mascarpone Kreması için

1 paket Dr Oetker Dolgu Kreması veya 2 bardak pastacı kreması
300 ml süt
200 gr mascarpone peyniri (veya süzülmüş labne)

Dr Oetker dolgu kremasını 300 ml soğuk süt ile çırpın. Eğer mascarponeniz çok katı haldeyse onu kremaya katmadan önce ayrı olarak çırpın ve kremaya ekleyin, iyice karışana kadar orta devirde karıştırın. Tartın yanında servis edin. 



tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...