26 Haziran 2015 Cuma

Glutensiz Haşhaşlı Bol Çikolatalı Kek



Cloud Nine Patisseri var Galata'da. Çok tatlı bir yer, temiz ve lezzetli yiyecekleri var. Dışarda pasta-kek tarzı şeyler yemeyi sevmesem de gönül rahatlığıyla her ürünlerini yiyebileceğim bir yer. Tertemiz, kaliteli malzemelerle, her gün birbirinden tatlış şeyler yapıyorlar. Böyle emin konuşmamın sebebi kısa bir süre de olsa orda çalışmam. Çalışırken tadına baktığım sadece fıstık ezmeli browni idi o da fıstık ezmeli browni'yi sevdirdi bana. Geri kalan ürünlerin tadını biliyorum desem yalan olur ama hepsinin lezzetli olduğundan eminim çünkü hem çok kaliteli malzemelerle özene bezene hazırlıyorlar hem de zaten bir tatlının içinde neler olduğunu biliyorsanız tadını az çok kestirirsiniz. Tabi müşterilerden gelen %100 oranda olumlu yorumlar da var :) Eğer Istanbul'daysanız veya yakınlarda ziyaret etmeyi düşünüyorsanız mutlaka uğrayın.

Yine Cloud Nine'da yapılan bir kek vardı, unsuz çikolatalı haşhaşlı kek. Tadı hakkında en ufak bi fikrim olmasa da fikir olarak güzel gelirdi. Çok da zaman geçti üzerinden ama yaklaşık 3-4 ay önce denedim keki. Ne yazık ki kekimin ortası tamamen çöktü ve haşhaşlar dibinde birikti. Merengde sıkıntı yoktu, çökmesinin sebebini önce anlamadım. Daha önce haşhaşlı kek de yaptım çokça, haşhaşlar hiç çökmemişti.

Gel zaman git zaman, pişirme ile ilgili bir yazı okurken yaptığım hatayı fark ettim. Bu kekin hamuru normal keklerin hamurundan daha hafif olduğundan haşhaşlar çökmüş olabilirdi. Tıpkı damla çikolatalı kek yaptığınızda çikolataların tabana çökmesi gibi. Haşhaş konusuna çözüm bulmak için kekin yapısını değiştirmek zaten olmazdı o zaman haşhaşı değiştirsem dedim, robotta çeksem de daha ufak olsalar böylece ağır gelmeseler. Tabiki haşhaşlar robotta çekilmedi :D Kıyma makinesini denedim, ı ıh, orda da olmadı. Sonra aklıma dolapta öylece duran kahve değirmeni geldi. Denedim, toz duman etti haşhaşları, tam da istediğim gibi. Yalnız bi sorun daha vardı, ben geçen keki unsuz bademli ve çikolatalı kek ölçülerinde yapıp, badem yerine haşhaş eklemiştim. CloudNine'ın pasta şefi Ece'nin söylediği gibi. Bu sefer de ölçülerde de sıkıntı olmasın istediğim için geniş çaplı bir internet aramasından sonra tam da istediğim şeyi buldum. Bir site, hem de hem türkçe hem ingilizce içeriği olan bir site, tam da istediğim kekin tarifini yazmış. Hatta, ilk denemelerinde benimle aynı sorunu yaşamış, kek çökmüş, sonra elindeki tarifi daha dikkatli okuyunca anlamış nedenini. Hemen Gourmet Kitchen Tales'in tarifini uygulamaya koyuldum. Şanslıydım ölçüler zaten vardı, bir de denenmişti defalarca site sahibi tarafından. Sonra diğer tariflerine baktım ve sitesine de, fotoğraflarına da bayıldım. Size de tarifi burdan yazmak isterdim ama bunu tarifi aldığım siteye haksızlık olarak gördüğümden direkt olarak oraya yönlendirmeyi daha doğru buluyorum. Hem bu sayede siz de Gözde Durusoy'un müthiş sitesi ile tanışırsınız. Ben de zaten aynen tarifte anlatıldığı gibi yaptım ve elde ettiğim sonuç bu oldu.

Yalnız, bol miktarda haşhaş içerdiğinden ve bu haşhaşlar ezilmiş olduğundan yoğun bi haşhaş aroması var bu yüzden hafiften baharatlı gelebilir.

Glutensiz beslenmeye özen gösteriyorsanız badem unu yerine değişik bir alterntif olabilir.

Benim kullandığım kalıp biraz genişçeydi, siz daha dar baton bi kek kalıbı kullanırsanız benimki gibi yayvan da olmaz :)

Tarifi için Gözde Durusoy'un hayran kaldığım sitesine buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. 

Aynen dediği gibi yapıp çırpılmamış krema ile yedik, mis.

tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...